infoSostenibilitat, núm. 49, 17 de juliol de 2012

:: Terribilis est locus iste? ::

José M. Jurado
Aquesta editorial, a banda d’intentar presentar els temes de l’InfoSostenibilitat de juliol, tocarà el gran tema d’actualitat d’aquests malaurats dies. Ho podem dir de diverses maneres, però el paquet de mesures que ha aprovat el Govern de PP es pot considerar com el major atac al model social que hem patit des del intent de cop d’estat de l’any 1981. (+ informació)

:: Una agresión a las personas en paro, a los empleados públicos, a la economía y a la democracia ::

Nota de premsa CCOO-UGT.
El nuevo plan de recortes anunciado hoy por Rajoy en el Congreso no va a quedar sin respuesta y advertimos que el Gobierno está jugando con fuego. (+ informació)

:: Nissan 2008-2012: del riesgo de cierre al vehículo eléctrico ::

Javier Pacheco.
En octubre de 2008, la multinacional japonesa presentaba un expediente de 1.680 despidos. Entonces fabricaba dos vehículos, el todoterreno Pathfinder y la furgoneta Primastar-Traffic-Vivaro. (+ informació)

:: Jornada: "Un model productiu més sostenible" ::

UI CCOO Comarques Gironines.
El dia 20 de juliol, a la seu de CCOO de Girona, tindrà lloc una jornada sobre l'aplicació de criteris de sostenibilitat ambiental al model productiu català. Es tracta d'un ample intercanvi de reflexions sobre energia, mobilitat (amb especial atenció al potencial de l'Eix Mediterrani), sistemes de gestió ambiental, etc. També es presentaran el que podríem considerar com a bones pràctiques ja en marxa. (+ informació)

:: CCOO de Catalunya presenta al·legacions al inici del procés de privatització de la gestió de l’empresa pública ATLL ::

Jordi Salvador.
La Generalitat ha presentat a informació pública un “Avantprojecte de explotació per a la gestió de la xarxa d’abastament Ter-Llobregat” que consisteix un primer pas per a l’ externalització i privatització de la gestió que des de fa més de 20 anys porta a terme l’empresa pública Aigües del Ter Llobregat. Subministrament total o parcial d’aigua “en alta” als dipòsits de capçalera d’ uns 140 municipis de la gran Regió Metropolitana de Barcelona, que la distribueixen a continuació “en baixa” a un col·lectiu de prop de 5 milions de persones. (+ informació)

:: Conclusions de la Jornada "¿Com volem que es gestioni l’aigua?" ::

Fundació Nova Cultura de l'Aigua.
La Fundación Nueva Cultura del Agua organizó el 27 de junio en Barcelona "¿Cómo queremos que se gestione el agua?", segunda jornada del ciclo debate que bajo el título "La organización administrativa del agua. ¿Qué modelo necesitamos en el S.XXI?" comenzó en Madrid en octubre del año pasado. Gracias a la colaboración de CC.OO, la jornada se celebró en la sede de ésta última . (+ informació)

:: Proposta de millora del gual del passeig de vianants i bicicletes del riu Llobregat ::

Bici Baix Llobregat.
Les entitats sotasignants, Bicibaix, S.O.S. Delta del Llobregat i Sant Boi Camina, denunciem l'estat del passeig del riu a l'altura del municipi de Sant Vicenç dels Horts. (+ informació)

:: Una nova mobilitat urbana depèn d’un nou repartiment de l’espai urbà ::

Miquel de Toro.
Des de fa temps, especialment des de la posada en marxa del Bicing, a Barcelona s’escolten moltes històries sobre conflictes entre vianants i ciclistes, i són nombroses les veus que reclamen una nova relació entre aquests dos col·lectius, que eviti les hostilitats que estan afectant a ambdós grups. (+ informació)

:: CCOO y ConBici impulsarán el uso de la bicicleta para ir al trabajo ::

Nota de premsa de CCOO.
Comisiones Obreras y la ONG ConBici harán un frente común de cara a la Administración para que se adopten iniciativas que favorezcan la movilidad sostenible en todos los ámbitos, especialmente en el acceso al trabajo. (+ informació)

:: La Generalitat de Catalunya i Renfe milloren el transport públic aquest estiu ::

Nota de premsa de la PTP.
Després d'un període de retallades de serveis, la Generalitat ha anunciat algunes millores que impulsaran l'ús del transport públic.
(+ informació)

:: TABASA és de tots: la seva privatització suposaria un pas enrere en la política de peatges i una nova hipoteca per a les arques públiques catalanes ::

Nota de premsa de la PTP.
La PTP farà al·legacions contràries a la privatització de l'empresa pública “TABASA”, que gestiona amb eficiència i eficàcia un model de peatge lloat internacionalment i socialment just: a més de regular la mobilitat reinverteix els seus beneficis en tota la societat, en comptes de repartir dividends entre accionistes (+ informació)

:: Europa se come el último pescado del año ::

Nota de premsa d'Ecologistes en Acció.
S
i los europeos solamente consumieran pescado de suministro propio, al ritmo de consumo actual se quedarían sin pescado el 6 de Julio, pasando a depender del pescado del resto del mundo a partir del 7 de Julio. (+ informació)

Núm. 215 de la Revista Tráfico y Seguridad Vial, de la Dirección General de Tráfico (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. M. Jurado, J. Salvador, S. Clarós
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.