infoSostenibilitat, núm. 47, 31 de maig de 2012

clicka per veure tot

:: This is not a love song ::

José M. Jurado
A l’anterior número de l’InfoSostenibilitat ja vàrem avançar un petit balanç de prop de any i mig de govern convergent, en matèria ambiental. Pot ser ara, molt a prop del Dia Mundial del Medi Ambient i a punt d’inaugurar-se la conferència internacional per al desenvolupament sostenible Rio+20, fora un millor moment per tal de destacar alguna gestió concreta per part de la Generalitat. (+ informació)

:: Resolució de CCOO de Catalunya sobre la gestió de peatges ::

Els costos de la utilització de les autopistes situades a casa nostra ha reactivat el debat sobre els peatges i la seva gestió. Per CCOO de Catalunya, aquesta situació està relacionada directament amb el funcionament del model socioeconòmic dominant. (+ informació)

:: La política de peatges i la campanya "#No vull pagar": una època d’oportunisme polític ::

Miquel de Toro.
Durant anys, el nostre creixement econòmic es va basar en el que s’ha denominat la “bombolla immobiliària”, els fons comunitaris que arribaven al nostre país de forma ininterrompuda des dels anys 1980, i en el crèdit barat que ens permetien els nostres bancs. (+ informació)

:: Qui paga les infraestructures? ::

Salvador Clarós.
La controvèrsia del “novullpagar” reobre el debat de la propietat de les infraestructures i dels serveis bàsics. Concessionar la gestió de l’aigua pot acabar d’aquí a un temps amb una altra protesta semblant, en aquest cas no l’autopista sinó el rebut de l’aigua. (+ informació)

:: Zones de baixes emissions de contaminants a Europa ::

Xarxa Mobal.
Alemanya va començar a aplicar les LEZ (Low Emission Zones) l’any 2007 i ha estat l’actuació en matèria de mobilitat que més repercussió ha tingut en la reducció dels nivells de gasos contaminants. Les LEZ s’apliquen actualment a diverses ciutats d’11 països europeus.
(+ informació)

:: La PTP fa sis precs al grup de peatges: cal canviar el sistema de peatges, però sense suprimir-los ::

Nota de premsa de la PTP.
La PTP proposa avançar en un model de peatges gestionats sota l'interès públic, per evitar la ruina de l'administració i per captar fons per pagar els peatges a l'ombra -l'autèntica ruïna catalana-, el pla de Rodalies, el corredor ferroviari del Mediterrani i el finançament del transport públic (+ informació)

:: Mejora del acceso en transporte público colectivo al polígono Pratense – ZAL ::

Miquel de Toro.
Todo el proceso de desarrollo del autobús lanzadora PR-4 se inició el año 2001, a raíz de un estudio desarrollado por la Unión Comarcal de CC OO de Catalunya del Baix Llobregat (Barcelona), sobre los centros de trabajo de la comarca, y que puso de manifiesto, por primera vez, la necesidad de mejorar la accesibilidad al trabajo y la seguridad de los desplazamientos de los trabajadores y trabajadoras de los polígonos industriales. (+ informació)

:: Som Energia: la cooperativa de consum i producció d’energia verda. Democratitzar l’energia ::

Marc Roselló.
L’accés fàcil a l’energia ha estat un element clau pel desenvolupament de la nostra societat moderna, però malauradament, ens els darrers anys d’història, hem basat aquest accés en un model centralitzat de generació com a resultat d’usar combustibles fòssils com a font principal d’energia. Les conseqüències són diverses. (+ informació)

:: CCOO i UGT del Baix Llobregat davant la possible construcció del complex Eurovegas al Baix Llobregat: "No sense ocupació de qualitat, no sense respecte al territori" ::

Nota de premsa CCOO i UGT del Baix Llobregat. (+ informació)

:: La lluita de la Plataforma contra el cementiri químic. CCOO es felicita per l'acord per la retirada immediata dels residus de Santa Coloma de Cervelló ::

Nota de CCOO del Baix Llobregat.
El passat dia 11 de maig, l’Agència Catalana de Residus i l’alcalde de Sta. Coloma de Cervelló, Gerard Segú, van signar l’Acord per la retirada dels bidons de residus industrials que l’empresa de compravenda de productes químics Massó i Carol havia deixat abandonats des del 2008 a la finca de Santa Coloma on hi havia tingut la fàbrica.

:: Oberta la inscripció per a la 20a Marxa Ciclista per la Ribera del Llobregat ::

El proper 17 de juny, CCOO del Baix Llobregat i el Club COCOS organitzem la 20a edició de la Marxa Ciclista per la Ribera del Riu Llobregat. Com és habitual, la sortida serà a les 9 del matí des del Pont del Diable de Martorell i, després d’un recorregut de prop de 25 km pels camins de la ribera del riu Llobregat, el trajecte finalitzarà al terme municipal del Prat. (+ informació)

:: Nova xarxa de Bus de Barcelona ::

Dossier de premsa Ajuntament de Barcelona.
L’Ajuntament de Barcelona aposta per oferir cada dia un millor servei als ciutadans potenciant el transport públic i la mobilitat sostenible a la ciutat. Amb aquest objectiu, durant aquest mandat el Govern Municipal ha acordat abordar un dels principals reptes que té en aquests moments la ciutat i el transport públic en superfície: la reformulació de la xarxa d’autobusos de Barcelona. (+ informació)

:: Endavant amb la 1a fase de la nova xarxa d'autobusos de Barcelona ::

Nota de premsa PTP.
La PTP valora positivament la 1a fase de la nova xarxa d'autobusos. En termes generals, la PTP considera positiva la nova xarxa, però demana una modelització prèvia i un debat obert sobre el nou model. (+ informació)

:: Calaix desastre ::

La Generalitat amplia els horaris de tren entre Barcelona, Girona i Figueres i crea un nou abonament trimestral, nota de premsa del Departament de Territori i Sostenibilitat, 28 de maig de 2012 (+ informació)

II Conferència espanyola de Car-Sharing. La contribució energètica de la mobilitat col·laborativa, Barcelona, 7 i 8 de juny de 2012 (+ informació)

Jornada "L'organització administrativa de l'aigua: quin model necessitem al segle XXI?", seu de Comissions Obreres de Barcelona (Via laietana, 16) el proper 27 de juny (9-18h).(+ informació)

VIII Jornada de mobilitat: La gestió de l'accés als espais comercials urbans, 21 de juny de 2012, sala d'actes del Centre Francesca Bonnemaison (C/ Sant Pere més Baix, 7 de Barcelona) (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. M. Jurado, J. Salvador, S. Clarós
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.