infoSostenibilitat, núm. 45, 27 de març de 2012

:: Cops de destral ::

José M. Jurado
Aquesta setmana els treballadors donarem una decidida resposta davant d’un dels atacs més brutals als drets laborals i, també, a l’estat del benestar. És per això que l’InfoSostenibilitat avança la seva sortida uns dies també. (+ informació)

:: L’ecologisme dóna suport a la vaga general del 29 de març ::

Redacció.
El moviment ecologista manifesta que entre moltes raons per anar a la vaga el 29M destaca de forma molt especial la crisi ambiental, que resulta ser molt més greu que l’econòmica i financera. Estem superant els límits del planeta en el qual vivim, saturant l’aire, l’aigua i el sòls contaminats, i malbaratant els recursos bàsics energètics i materials. El canvi climàtic i la pèrdua accelerada de biodiversitat són signes evidents de l’esgotament de la Terra. (+ informació)

:: Consideracions sobre les lleis Òmnibus després del seu tràmit parlamentari ::

Gabriel Mas i Jordi Forcadell.
La coneguda com a Llei Òmnibus ha passat ja el seu tràmit parlamentari, i ha entrat en vigor, després d’uns quants mesos (no gaires tenint en compte el calat de la llei, el nombre de lleis afectades, i la seva càrrega de profunditat al corpus legislatiu de set anys de govern al nostre país) des que es va donar a conèixer el seu avantprojecte i projecte de llei. (+ informació)

:: El futur del transport públic de Catalunya, compromès per la ressaca de les infraestructures ::

Ricard Riol.
La Generalitat ha anunciat una revisió del contingut i dels terminis d'execució del Pla de Transports de Viatgers (PTVC) 2008-2012, com a conseqüència dels problemes financers de l'administració. Aquest pla era el més important per fomentar l'ús del transport públic, ja que definia el servei del present, a diferència de la majoria de plans i programes, que definien infraestructures per a terminis i objectius indeterminats. (+ informació)

:: Una partícula molt particular ::

Eugeni Soler.
Hi ha dies que Barcelona pateix verdaders trombus de circulació. Per exemple, mentre Barcelona pateix una concentració d’uns 6.000 cotxes/Km2, Madrid en té de 2.200. Això és una gran quantitat d’aire contaminat, que afecta a tothom, però molt més a la gent gran, nens, malalts crònics,..... Parlar de contaminació, a les grans ciutats, es parlar d’emissions atmosfèriques del trànsit rodat. (+ informació)

:: Edificis, eficiència i clima ::

Frederic Ximeno.
El Reial Decret 1/2012 de suspensió de les primes a les renovables significa, de del meu punt de vista, un cop dur per a la lluita contra el canvi climàtic a Espanya. Independentment de la solució que s’adopti finalment, el sol fet d’anunciar una moratòria sense pistes pel futur, posa en perill moltes de les inversions previstes pel 2012 i 2013. (+ informació)

:: Resolució del Consell Econòmic i Social de Barcelona sobre el Corredor Mediterrani ::

CESB.
El 19 d’octubre de 2011, la Comissió Europea va presentar les xarxes de transport
prioritàries a les quals s’incorpora per primer cop el Corredor Mediterrani, conjuntament amb altres corredors, i on no es troba el Corredor Central.. (+ informació)

:: 8a Jornada AMTU ::

Miquel de Toro.
El proppassat 14 de març de 2012 es va celebrar a Martorell la 8a Jornada de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), que engloba els municipis de la segona corona metropolitana. (+ informació)

:: CCOO acull a Flix la presentació del llibre de Xavier Elias i Santiago Bordas “Energia, aigua, medi ambient, territorialitat i sostenibilitat” ::

Jordi Forcadell .
El passat dia 28 de febrer CCOO organitzà la presentació del llibre “Energia, aigua, medi ambient, territorialitat i sostenibilitat” dels Srs. Xavier Elias i Santiago Bordas. L’acte es realitzà a la sala Ca Don Ventura, cedida per l’Ajuntament de Flix per a l’ocasió, i fou conduït per Jaume Pros, secretari general de la UI CCOO de Tarragona.
(+ informació)

:: Jornada sobre el Programa d’Acords Voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte hivernacle ::

Jordi Forcadell.
L’Ajuntament de Barcelona, amb la col·laboració de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic de la Generalitat de Catalunya, va organitzar el passat dia 15 de març una jornada sobre el Programa d’Acords Voluntaris per a la reducció de les emissions de gasos amb efecte hivernacle.
(+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.