infoSostenibilitat, núm. 44, 29 de febrer de 2012

/////////////// NIMBY (Not In My Back Yard) /// SPAN (Sí, Però Aquí No) ///////////////

:: “Guarda llenya al llenyer per quan arribi el Febrer” ::

José M. Jurado
Vet aquí un nou InfoSostenibilitat. Tot i ser febrer el mes més curt de l’any (enguany comptem amb 29 dies, ja que som en any de traspàs), aquest número ve, com de costum, carregat de continguts sobre sostenibilitat ambiental al món del treball, com a la resta de l’any (+ informació)

:: A voltes amb la necessària transformació del sistema tarifari del transport públic a Catalunya ::

Miquel de Toro.
Com cada any, la pujada del transport públic ens esperava, el passat mes de novembre de 2011, com un voltor. Però aquesta vegada s’ha produït un canvi que, sincerament, ja no m’esperava. (+ informació)

:: Presentació de mocions al Parlament de Catalunya i diferents ajuntaments sobre el sistema de tarificació i finançament del transport públic ::

Miquel de Toro.
En el marc del descontentament social generat per la darrera pujada de tarifes del transport públic del Govern de la Generalitat, el Grup Parlamentari d’Iniciativa per Catalunya Verds – Esquerra Unida i Alternativa, va presentar a la Mesa del Parlament de Catalunya una moció subsegüent a la interpel·lació al Govern sobre el sistema de tarificació i de finançament del transport públic, una moció que va ser aprovada pel Ple del Parlament, per unanimitat, el 16 de febrer de 2012. (+ informació)

::Més de cinquanta entitats preparen una denúncia a la Unió Europea contra la moratòria en les renovables::

Redacció.

:: CCOO de Catalunya defensa el projecte de corredor mediterrani i reclama al Govern de la Generalitat fermesa en el seu impuls ::

Redacció.
Nota de premsa del Departament de Sostenibilitat de CCOO de Catalunya. Des de molts àmbits socials i econòmics s’ha reconegut repetidament la importància del corredor mediterrani per l’economia i les exportacions de Catalunya i de la resta de l’Estat, malgrat que encara manca una estratègia de conjunt per al seu desenvolupament i explotació. (+ informació)

:: L’Ajuntament de Barcelona banalitza una vegada més la reforma de Les Glòries ::

Salvador Clarós.
La proposta d’un nou projecte per a remodelar la plaça de les Glòries, que el govern municipal va portar al plenari de gener després de divulgar-lo uns dies abans, va rebre la negativa de la majoria de grups municipals. (+ informació)

:: Raons per a no privatitzar la gestió de l’empresa pública ATLL ::

Jordi Salvador.
Aigües Ter Llobregat (ATLL) és una empresa pública creada cap al 1990 adscrita actualment a l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), i que quan s’aprovi definitivament la “llei Òmnibus” passarà a ser adscrita a la Generalitat de Catalunya, sense especificar-ne cap departament. (+ informació)

:: Pla renova’t 2012 de finestres i d’enllumenat per a comerços ::

Redacció.
Des del passat 15 de gener l'Institut Català d'Energia (ICAEN) ha tornat a engegar dues línies d’ajut del Pla Renova't: una destinada a la renovació de finestres i tancaments, i l’altra a la millora del sistema d’enllumenat dels comerços.
(+ informació)

:: CCOO i la nova política del Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient ::

Redacció.
La Secretaria Confederal de Medio Ambiente de CCOO ha elaborat un document en el qual s’avalua les mesures sobre política ambiental enunciades pel Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, Miguel Arias Cañete, i que lliurarà al ministre en la propera reunió del Consell Nacional de Medi Ambient, convocada per al primer de març.
(+ informació)

:: El Departament de Sostenibilitat de CCOO de Catalunya participa en la jornada “Valorització energètica en cimenteres, salut i medi ambient” a Santa Margarida i els Monjos ::

Jordi Forcadell.
El passat 16 de febrer es va realitzar a l’auditori Mas Catarro de Santa Margarida i els Monjos una jornada informativa amb el títol de Valorització energètica en cimenteres, salut i medi ambient, i organitzada per la Fundación Laboral del Ciment i el Medi Ambient (CEMA) amb l’objectiu de divulgar els avantatges ambientals i l’absència de riscos per a la salut derivats de la valorització energètica en les plantes de ciment. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.