infoSostenibilitat, núm. 40, 28 d'octubre de 2011

:: Resolució de la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya en relació amb l'eix ferroviari mediterrani aprovada el passat 5 d'octubre ::

El projecte de les xarxes transeuropees de transport suposa un dels principals reptes de futur de l’economia i de la política de transport de la UE. (+ informació)

:: Declaració conjunta. CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya celebren la inclusió del corredor mediterrani en la xarxa bàsica transeuropea de transports ::

Els sindicats lamenten no haver estat convidats a l'acte d'aquesta tarda, on sí estaran els representants empresarials, institucionals i polítics del nostre país. (+ informació)

:: La importància del Corredor Mediterrani en l’economia catalana i espanyola ::

Miquel de Toro.
L’aprovació de l’Eix Mediterrani suposa un gran èxit per a la societat i l’economia de Catalunya i de l’estat espanyol perquè Brussel·les converteix a Espanya en la porta ferroviària cap a Europa de les mercaderies provinents d’Àsia, i perquè la principal funció del Corredor és aprofitar el potencial dels ports del Mediterrani per a rebre aquestes exportacions. (+ informació)

:: Les motos han tornat a les voreres del Poblenou ::

Salvador Clarós.
El regidor de mobilitat de l’ajuntament de Barcelona Eduard Freixedes, també regidor del Districte de Sant Martí, va declarar el setembre passat que les motos tornarien a aparcar sobre les voreres al barri del Poblenou .
(+ informació)

:: La participación de Catalunya a la Cimera RIO+20 ::

Jordi Forcadell.
Seguint amb el procés de preparació de la Cimera de Rio +20, el passat 6 d’octubre es portà a terme la jornada Cap a Rio +20 al Palau de la Generalitat. La jornada tenia com a objectiu la presentació de la proposta d’aportacions de Catalunya per a l’elaboració de l’Esborrany Zero de la resolució de la Conferència de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible. (+ informació)

:: La polèmica sobre la circulació de motos pel carril bus a Barcelona ::

Miquel de Toro.
Alguns dels defensors de l’ús del carril bus per les motos assenyalen que aquest fet donaria més seguretat al pilot i alliberaria espai per als cotxes, però des de CCOO de Catalunya no creiem que aquesta mesura permeti la millora del servei del transport públic i en canvi sí que incrementaria la inseguretat viària, amb nous tipus d’accidents. (+ informació)

:: Consideracions del CADS sobre l’avantprojecte de llei òmnibus ::

Gabriel Mas.
El passat mes de juny, quan la polèmica llei coneguda com a Òmnibus es presentava per part del govern de CiU, i abans que aquesta fos partida en tres, el Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible de la Generalitat de Catalunya (CADS) va emetre un informe en què feia unes consideracions generals sobre aquesta llei. (+ informació)

:: CCOO demana als partits polítics que incorporin la mobilitat sostenible al treball en els seus programes electorals ::

Redacció.
Els efectes de l’actual model de mobilitat al treball (basats en l’ús de l’automòbil) tenen una dimensió europea. Així ho entenen Comissions Obreres i uns altres tres sindicats (Vlaams ABVV de Bèlgica, CGIL d’Itàlia i ACE d’Alemanya), que durant dos anys han analitzat la situació de la mobilitat al treball en aquests quatre països per tal de proposar alternatives més sostenibles i beneficioses per la salut dels treballadors, el medi ambient i l’economia. (+ informació)

:: Què és l’I-Bus? ::

Redacció.
L’I-Bus és una iniciativa de sis empreses (Bayer, Evonik, Ineos, Lanxess, Monsanto i Solvay) ubicades a l’àrea industrial del port d’Amberes i que varen decidir donar forma a la idea de combinar els seus respectius transports col·lectius. Aquesta iniciativa compta amb el suport de la Cambra de Comerç d’Amberes. El sistema VZW I-Bus es va establir a finals de 2008, i va començar com a transport de treballadors un any més tard. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.