infoSostenibilitat, núm. 39, 30 de setembre de 2011

:: En el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura CCOO de Catalunya denuncia la retallada dels serveis de transport públic col·lectiu als polígons industrials i centres d’activitat econòmica ::

Nota de premsa.
Des de fa anys, CCOO de Catalunya assenyala que l’ús massiu del vehicle privat per accedir als llocs de treball, polígons industrials i centres generadors d’activitat està suposant una gran transformació en els hàbits de mobilitat dels treballadors i treballadores, i està tenint importants repercussions en diversos aspectes de la nostra societat. (+ informació)

:: El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya presenta el nou “Pla de millora de qualitat de l’aire 2011-2015” ::

Miquel de Toro.
La qualitat de l’aire a la Regió Metropolitana de Barcelona presenta uns nivells de contaminació atmosfèrica que supera els criteris que marca la Unió Europea. Des de fa anys des de Brussel·les es demana l’ampliació de mesures per a reduir els nivells de contaminació, fins al punt que, en cas de no aplicar aquestes mesures, es podrien imposar sancions econòmiques a les administracions competents. (+ informació)

:: Carta de CCOO Unió Intercomarcal Terres de Lleida sobre les retallades d'autobusos regulars ::

Teresa Castella.
Mitjançant la present ens adrecem a vostè com a responsable de les decisions del Departament que representa en relació a la titularitat del transport públic a les nostres comarques per a expressar-li les raons de la nostra disconformitat en la supressió de serveis d’autobús regular del Pla de serveis del Consorci del Transport Públic de l’Àrea de Lleida, efectiva el primer d’agost d’enguany. (+ informació)

:: Nota de premsa. CCOO de les Comarques Gironines proposa impulsar decididament l'eix ferroviari del Mediterrani ::

Des de CCOO de Girona ens preocupa de fa temps la creació i consolidació de l’eix ferroviari mediterrani com a element de creació de riquesa i de llocs de treball, de cohesió social i de modernització de l’activitat econòmica i millora mediambiental per contribuir a la sostenibilitat general del sistema de transport. (+ informació)

:: Es publica l’estudi “Energies renovables i ocupació a Catalunya 2010” realitzat pel Departament de Sostenibilitat de CCOO ::

Jordi Forcadell.
Després de la presentació del passat més de juny -i un cop incorporades les darreres dades- el Departament de Sostenibilitat de CCOO ha publicat l’estudi Energies renovables i ocupació a Catalunya edició 2010. Es tracta d’una revisió i actualització de l’estudi que es va presentar en el 2008.
(+ informació)

:: El transporte público, un yacimiento de empleo ::

Carme Miralles-Guasch.
Cuando en un país hay más de cuatro millones de parados, la búsqueda de yacimientos de empleo tendría que ser uno de los grandes ejes de la política de Estado. Además, cuando la estructura productiva en la que España ha basado su crecimiento en los últimos 20 años es caduca (porque el ladrillo ya no generará los empleos de antaño), es imprescindible que se abran nuevas perspectivas de creación de empleo.
(+ informació)

:: Conseqüències de les retallades de la Generalitat sobre la conservació del medi natural ::

Jaume Grau.
La Generalitat de Catalunya, a través de l’empresa pública Forestal Catalana (FC), està retallant els recursos destinats a la conservació de la natura. En els darrers mesos, han baixat els pressupostos més d’un 20%, el que significa 22 acomiadaments aquest 31 de juliol passat, a més de no renovar el contracte a una quinzena de persones que treballen a temps parcial. (+ informació)

:: ACA, un deute que ve de lluny ::

Comitè d’Empresa de l’Agència Catalana de l’Aigua.
Fins fa pocs anys, les entitats financeres no posaven cap entrebanc a l’hora de finançar empreses i ciutadans, amb la voluntat, deien, de tirar el país i l’economia endavant. Fins que l’ajut va donar pas al deute, i l’Agència Catalana de l’Aigua no va ser aliena a aquest nou escenari, i ja des de la seva creació ha hagut de conviure amb el malson dels números vermells. (+ informació)

:: Accidents in itinere i accidents en missió ::

Miquel de Toro.
El proppassat 28 de setembre de 2011, la Mesa de Mobilitat del Delta del Llobregat, organisme format per diferents administracions, empresaris, sindicats i altres institucions, va organitzar la sessió de treball “Accidents in itinere i accidents en missió”, dirigida a delegats i delegades sindicals de prevenció d’accidents per a l’elaboració d’un pla d’acció d’informació i prevenció. (+ informació)

:: Experiències innovadores en xarxes d’autobús: Nantes i Vitòria ::

Miquel de Toro.
En el marc del IXè Cicle de Conferències del Pacte per la Mobilitat de Barcelona, el proppassat 20 de setembre es van presentar a la Sala d’Actes del Museu Picasso, les conferències sobre “Experiències innovadores en xarxes d’autobús: Nantes i Vitòria”, amb la presentació d’Eduard Freixedes, regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona. (+ informació)

:: Som Energia,SCCL es mulla per canviar el model energètic ::

Salvador Clarós.
“Som Energia” és la primera cooperativa de consum i producció d’energia verda de Catalunya. Es va constituir el desembre de 2010 amb l’objectiu d’oferir als seus socis energia 100% renovable per tal d’ajudar a transformar el model energètic i el territori en un lloc més habitable, més sostenible. (+ informació)

:: CCOO critica al gobierno por no haber aprobado aún la Ley de Movilidad Sostenible ::

La legislatura está prácticamente agotada y la anunciada Ley de Movilidad Sostenible "al final no ha visto la luz". Con motivo del inicio de la Semana Europea de la Movilidad, el sindicato Comisiones Obreras (CCOO) ha difundido hoy un comunicado en el que critica esa no aprobación y "lamenta que las palabras y las declaraciones de las administraciones responsables vayan por un lado mientras las políticas de movilidad urbana van por otro". (+ informació)

:: Presentació de l'estudi "La generación de empleo en el transporte colectivo en el marco de una movilidad sostenible" ::

Redacció.
El passat 26 de setembre es va presentar en el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya, organitzat també pel Col·legi de Camins i la Fundació Mobilitat Sostenible i Segura, a Barcelona, l’estudi "La generación de empleo en el transporte colectivo en el marco de una movilidad sostenible", elaborat per l’Instituto Sindical de Trabajo, Ambiente y Salud de CCOO. (+ informació)

:: Mor el company Joan Morejón Sancho ::

Redacció.
El divendres 19 d’agost va morir el nostre company Joan Morejón Sancho, víctima d’una malaltia. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.