infoSostenibilitat, núm. 38, 26 de juliol de 2011

:: CCOO considera que cal reforçar l’accés a l’aeroport i garantir l’atenció als usuaris davant el tall de les línies sud de Rodalies al mes d’agost ::

Miquel de Toro.
Entre el 4 i el 28 d’agost s’executaran les obres de cobertura de les línies d’accés a l’estació de Sants de Barcelona, i que tindran serioses afectacions viàries i talls en el trànsit ferroviari de Renfe. (+ informació)

:: Passat, present i futur de la plaça de les Glòries ::

Salvador Clarós.
La decisió de l’alcalde Xavier Trias d’ajornar l’enderroc del nus viari de les Glòries, i la sorprenent i ràpida rectificació, fa dubtar sobre quines són les veritables intencions de CiU en relació als canvis que ha de fer Barcelona per a ser una ciutat més sostenible. (+ informació)

:: Nota de premsa. CCOO Unió Intercomarcal Terres de Lleida, denuncia la deixadesa de l'estació d'autobusos de Lleida ::

Redacció.
El passat 9 de juny una cinquantena de delegats i delegades de CCOO de les Terres de Lleida van fer un acte reivindicatiu a l’estació d’autobusos per denunciar-ne la deixadesa i van repartir octavetes entre les persones usuàries de l’estació i els treballadors i treballadores. (+ informació)

:: Acord per a la implantació de les connexions ferroviàries del Port de Barcelona ::

Miquel de Toro.
En matèria de transport ferroviari, l’any 2011 marcarà un punt important d’inflexió per al port de Barcelona, ja que es disposa d’una connexió d’ample de via europeu, des del mes de gener, el que permet la circulació de trens directament des de les instal·lacions portuàries fins a la frontera francesa.
(+ informació)
:: Estudi sobre la generació d’ocupació en el marc d’una aposta per la mobilitat sostenible ::

Manel Ferri .
L’aposta per la mobilitat sostenible podria ocupar quasi 450.000 persones en el 2020 i reduir el consum energètic en un 13%. L’estudi avalua quina seria la mobilitat generada a Espanya per viatges domèstics en el 2020 en base a dos escenaris diferents.
(+ informació)

:: Intervenció de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, a la Jornada de Responsabilitat Social “RSE, PIME i crisi econòmica” ::

Redacció.
La responsabilitat social (RS) s’ha convertit en un tema de debat i participació important en el marc de les activitats econòmiques i socials. Els poders públics, les empreses i el moviment sindical, passant per altres institucions com les universitats i les organitzacions socials, plantegen diferents propostes per veure com incloure-les dins del seu àmbit d’activitat. (+ informació)

:: CCOO de Catalunya aposta per l’eix ferroviari mediterrani::

Miquel de Toro.
per desenvolupar l’anomenat Eix Mediterrani, es defineix a partir de l’itinerari de connexió entre l’Europa del sud-oest i el centre i el nord del continent. En el cas d’Espanya, aquest és un corredor fonamental per a l’encaminament del comerç exterior per via terrestre de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Múrcia i Andalusia, i de l’oest i centre peninsular. (+ informació)

:: Recomanacions del CADS davant del nou context de les centrals nuclears ::

Gabriel Mas.
Arran de l’accident ocorregut a la central nuclear de Fukushima, com a conseqüència del terratrèmol i posterior tsunami, s’han començat a plantejar quin ha de ser el paper de la producció d’energia nuclear , i especialment tot allò que fa referència a la seguretat de les centrals nuclears. (+ informació)

:: CCOO denuncia l'augment dels accidents de treball mortals a Catalunya ::

Nota de premsa de la Secretaria de Salut Laboral de CCOO de Catalunya.
Entre gener i juny de 2011 els accidents de treball mortals a Catalunya han provocat 57 víctimes, el que significa un augment del 26,66% respecte a l'any anterior. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.