infoSostenibilitat, núm. 36, 31 de maig de 2011

:: Acció contra la reforma de l'impost de successions, dimecres 1 de juny, a les 11.30h, davant el Parlament::

Dimecres 1 de juny a les 11:30, la Plataforma per una Fiscalitat Justa, Ambiental i Solidària convoca una concentració de protesta davant del Parlament de Catalunya per la supressió i rebaixada d'impostos, com el de successions, en plena retallada de la despesa pública.

:: Les infraestructures a prova de tisorada ::

Dolors Llobet.
Catalunya necessita reformes estructurals per garantir el progrés econòmic, la cohesió social, l’equilibri territorial i la modernització ambiental, científica i tecnològica. Amb aquest motiu el Govern de la Generalitat i les organitzacions sindicals i empresarials vam signar l’Acord Estratègic per a la internacionalització, la qualitat de l’ocupació i la competitivitat de l’economia catalana. (+ informació)

:: S’aprova un Real Decret d’incentius per al foment de l’ús i comercialització del vehicle elèctric ::

Miquel de Toro.
L’impuls a la implantació del vehicle elèctric és una de les apostes del Govern de l’Estat en matèria d’estalvi d’energia i de foment de la mobilitat sostenible. Per això, aquestes mesures aprovades tracten d’incentivar la compra d’aquests vehicles.
(+ informació)
:: Climatització d’edificis i d’espais oberts ::

Gabriel Mas.
Pot ser que últimament us hagueu fixat en cartells o panells informatius sobre la climatització del local en el moment d’accedir a un centre comercial, cinema, restaurant o local de l’administració. I és que des de novembre de 2009, aproximadament, ja és d’aplicació a l’estat espanyol una nova normativa sobre la climatització d’edificis de pública concurrència, comercial i administratius.
(+ informació)

::Jornada “Qualitat de l’aire i transport viari a l’Àrea Metropolitana de Barcelona: on som, cap on anem?”, 2 de maig de 2011 ::

Miquel de Toro.
El proppassat 2 de maig, el Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, juntament amb el RACC, va organitzar la jornada titulada “Qualitat de l’aire i transport viari a l’Àrea Metropolitana de Barcelona: on som, cap on anem?”. (+ informació)

:: Aire urbà: de brut a contaminat ::

Ramon Folch.
"Ojos que no ven, corazón que no siente", sosté la dita castellana. Amb l'aire que respirem ens passa ben bé això. Anys enrere, amb el fum de les calderes de carbó o de fueloil, l'aire anava carregat de partícules visibles. Aquell fum es veia, en efecte. Entre una locomotora de vapor deixant anar la seva característica fumera espessa i un automòbil qualsevol hi havia, i hi ha, una diferència perceptiva abismal. (+ informació)

:: Pla d’actuació de millora de la qualitat de l’aire 2011-2015 ::

Miquel de Toro.
El proppassat 5 de maig de 2011 es va convocar la sessió d’inici del procés participatiu per a la redacció del Pla d’actuació de millora de la qualitat de l’aire 2011-2015, a través de la convocatòria del Fòrum Social al Departament de Territori i Sostenibilitat, on hi participa el Departament de Sostenibilitat de CCOO de Catalunya. El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya és l’òrgan competent que té assignada la competència d’avaluar la qualitat de l’aire de Catalunya. (+ informació)

:: Alliberar peatges o condemnar més la mobilitat a Ponent ::

Teresa Castellà.
Arran de la notícia publicada el passat dissabte: “La Generalitat aposta per alliberar l’autopista entre Lleida i Montblanc”, sobre les declaracions del conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en un acte electoral davant d’empresariat lleidatà, voldria fer algunes consideracions. (+ informació)

:: Jornada sobre els Models de gestió del cicle de l'aigua (10 i 11 de maig) ::

José Manuel Jurado i Gabriel Mas.
Els passats dies 10 i 11 de maig, CCOO de Catalunya i l’Associació Enginyeria Sense Fronteres (ESF) vàrem organitzar unes jornades sobre els models actuals de gestió del cicle de l’aigua. (+ informació)

:: La petjada de carboni i laboral en els productes alimentaris ::

Gabriel Mas.
Durant el 2010, la Federación Agrolimentaria de CCOO, amb la participació d’ISTAS-CCOO, la Confederación de Cooperativas Agroalimentarias de España, la CECU, l’empresa pública Mercasa, Asedas i Fepex, ha portar a terme un projecte pilot per assajar una nova eina de càlcul per a la petjada laboral (condicions de treball) i la petjada de carboni (gasos d’efecte hivernacle) d’alguns productes alimentaris, abastant tot el cicle de vida d’aquests, des del camp fins a la gran distribució alimentària. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Editor: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.