infoSostenibilitat, núm. 34, 31 de març de 2011

:: Novetat en l’exempció en IRPF de les quantitats satisfetes per les empreses per al transport col·lectiu dels seus treballadors ::

Gabriel Mas.
El passat 31 de desembre de 2010 el Reglament de l’Impost sobre la Renta de les Persones Físiques (IRPF) es va modificar pel que fa als xecs transport com a retribucions en espècies.
(+ informació)

:: Els passis de transport com a retribució en espècies ::

Baptista Silanes.
A TMB (Metro i autobusos de Barcelona) ens estan aplicant des de l’any passat la valoració dels títols de transport d’empleats i familiars com a retribució en espècies.
(+ informació)
:: La política d’infraestructures davant la crisi: cap a un nou model de desenvolupament? ::

Miquel de Toro .
L’impuls de l’economia espanyola des de mitjans dels anys 1990 fins a l’actual crisi ha tingut un fort impacte en la dotació d’infraestructures al nostre país. Aquest impuls s’ha caracteritzat, principalment, per la priorització de l’alta velocitat ferroviària, per sobre d’altres modes de transport. Però també per una marcada absència d’anàlisi sobre la seva rendibilitat econòmica i social.
(+ informació)

::Seminari de treball, “Transport col·lectiu d’empresa als polígons de la Zona Franca i Pratenc” ::

Vicenç Tarrats.
CCOO del Barcelonès, CCOO del Baix Llobregat i el Departament de Sostenibilitat de la CONC, amb el suport del Pacte per la Mobilitat de Barcelona, hem desenvolupat una jornada de treball destinada als delegats i delegades de les zones industrials del Delta del Llobregat que gaudeixen de transport col·lectiu d’empresa. (+ informació)

:: Crisi energètica: la por al desproveïment ::

Salvador Clarós
Qui no comprèn les mesures d’estalvi i eficiència energètica que ha aprovat el consell de ministres és que desconeix la llei de Murphi o alguna de les seves variants que diu que quan alguna cosa va malament, encara pot empitjorar. (+ informació)

:: Medidas de urgencia del Gobierno Español para el ahorro energético ::

Antonio Turiel
Esta última semana le ha tocado a Libia llegar al punto álgido de su revuelta del hambre (y antesala del caos). Es el primer país exportador de petróleo que se ve afectado por la crisis de legitimidad de los regímenes políticos del mundo árabe . (+ informació)

:: 7a Jornada AMTU: “Encarant la crisi” ::

Miquel de Toro.
El proppassat 9 de març de 2011 es va celebrar a Sant Cugat del Vallès la 7a Jornada de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), que es va centrar específicament en el tema “Encarant la crisi”. L’AMTU és una associació de municipis adherits de la 2a Corona metropolitana de Barcelona, que té per objecte la promoció del transport públic urbà a les seves ciutats. (+ informació)

:: Al·legacions i respostes a la construcció d’un Parc eòlic a l’Anoia ::

Gabriel Mas .
A finals de febrer d’enguany la Plataforma Salvem el Pulmó Verd de l’Anoia va presentar unes al·legacions a les modificacions del projecte de construcció d’una parc eòlic a les serres de Feixes i Orpinell (Anoia).
(+ informació)

:: Sessió informativa del Pacte per la mobilitat: presentació del RetBus ::

Miquel de Toro.
El proppassat 28 de març, en el marc del Pacte per la mobilitat, l’Ajuntament de Barcelona va fer una sessió informativa de presentació de la nova estructura del RetBus, una nova xarxa d’autobusos d’alt nivell de servei.
(+ informació)

:: La apuesta por la movilidad sostenible podría emplear a casi 450.000 personas en 2020 ::

Nota de premsa, 29 de març de 2011.
Cerca de 297.109 personas trabajaban en el sector de la movilidad sostenible en España en 2008. Si las distintas Administraciones apoyaran la ecomovilidad con políticas de ahorro y eficiencia energética, el número de empleos casi podría duplicarse en 2020 y alcanzar los 443.870 puestos de trabajo. Además, se conseguiría reducir el consumo energético en un 13% en el sector del transporte. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Disseny: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta
tel. 934812906

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.