infoSostenibilitat, núm. 32, 31 de gener de 2011

:: Nou infoSostenibilitat ::

Presentació del nou format de l'infoMobilitat. Estem davant l’evolució de l’InfoMobilitat, tot ampliant els seus continguts, fent-lo més àgil i augmentant el número de destinataris. El repte no és fàcil, ja que parlem d’una publicació que ha agafat volada i prestigi, tant a dins com fora el nostre sindicat. I tocar allò que funciona sempre és arriscat. (+ informació)

:: Algunes reflexions sobre el traspàs ferroviari a la Generalitat de Catalunya (Rodalies i Regionals) ::

Des del tall de Rodalies per culpa de les precipitades obres d’entrada de l’Ave a Barcelona, és cert que s’ha produït un degoteig constant de millores en els diferents servies de Rodalies: més trens, millora de la informació, obres de condicionament en les estacions o reforç del sistema elèctric. I des de que la gestió està en mans de la Generalitat, aquestes millores s’han accelerat. (+ informació)
:: Per què pugen les tarifes elèctriques? ::

El debat sobre l’augment de les tarifes elèctriques no pot passar per alt dos perspectives del moment de canvis estructurals que estem vivint: una de conjuntural que té a veure amb la liberalització del mercat de l’energia. L’altre, estratègica, relacionada amb el canvi de model energètic. S’ajunten raons del passat pel que fa a un canvi de model de negoci, i raons de futur en relació a la necessària planificació del sector de l’energia. (+ informació)

:: Comissions Obreres demana a les administracions que compleixin la normativa europea de qualitat de l'aire ::

Comissions Obreres ha denunciat en reiterades ocasions l’incompliment de la legislació europea i l'espanyola en matèria de qualitat de l’aire a les principals ciutats i les seves respectives àrees metropolitanes. No obstant això, valora la decisió del Ministeri de Medi Ambient, Medi Rural i Marí de no tramitar la moratòria sol·licitada per Madrid i Barcelona (ciutats on s’excedeixen els límits permesos per Brussel·les) si no s’imposen mesures de xoc per a reduir el trànsit. (+ informació)

:: Apaga el llum! ::

Article de Josep M. Baiget, Segre, 30 de desembre de 2010. El saber popular sempre té un component educatiu. Em ve al cap aquell acudit en què l’avi que és al llit, en el seu últimalè, i veient que està rodejat per tota la família, pregunta per què està encès el llum de la cuina.La mare sempre deia que el llum era el lladre més silenciós de la casa.(+ informació)

:: Nova penalització econòmica a les persones usuàries del transport públic a l’Àrea de Lleida ::

Nota de premsa de la UI CCOO Terres de Lleida, 23 de desembre de 2010. A la inversió social que significa l’ús quotidià del transport públic per part de la ciutadania (pels seus beneficis comunitaris), les Administracions responen amb més pujades dels preus, sense perspectiva social. (+ informació)

:: Presentació del butlletí electrònic de la Secretaria de medi ambient i mobilitat ::

Des del primer trimestre de 2010 des de la Secretaria de Medi Ambient i Mobilitat de la Unió Intercomarcal CCOO de Tarragona s’edita un nou butlletí electrònic, anomenat O3. Des de l’òptica sindical, l’O3 parteix amb la voluntat de fer arribar a l’afiliació l’actualitat i les notícies més importants de la demarcació referents a la gestió del medi ambient i la mobilitat. (+ informació)

:: Es presenta la setena edició de l’estudi i directori del sector de medi ambient a Catalunya 2010 ::

El passat 15 de desembre és presentà a Barcelona la setena edició de l’Estudi i directori del sector del medi ambient a Catalunya 2010. De caràcter bianual, l’estudi és realitzat per la Fundació Fòrum Ambiental i pretén mostrar un anàlisis detallat del sector mediambiental del nostre país des de la vessant econòmica i de l’ocupació. La presentació de l’estudi fou a càrrec del president de la Fundació, Ramon Roca, pel director general de Polítiques Ambientals i Sostenibilitatat del DMAH, Frederic Ximeno, i por Miquel Rafa, director de l’àrea de Territori de CatalunyaCaixa. (+ informació)

:: La Paeria edita una guia per promocionar l’ús de la bicicleta a la ciutat ::

Nota de premsa, Ajuntament de Lleida, 20 de desembre de 2010. 3.000 unitats que inclouen un plànol de la ciutat amb els 33 kilòmetres de carril bici existents i els que estan projectats a la ciutat, així com els itineraris urbans recomanats, les zones 30 i la ubicació dels transports públics. (+ informació)

:: El Govern que vindrà... ::

Article de Salvador Milà, El Periódico, 14 de gener de 2011. Una alternativa d'esquerres a CiU s'haurà de basar en aliances que vagin més enllà de la tinença del poder. (+ informació)

Consell de redacció: M. de Toro, J. Forcadell, S. Clarós, J. M. Jurado, J. Salvador, G. Mas
Disseny: M. de Toro
Direcció: J. M. Jurado
El Departament de sostenibilitat de CCOO de Catalunya no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Departament de sostenibilitat
Secretaria d'acció sindical i política sectorial
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta
tel. 934812906

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.