Valoració positiva de la vaga d’Avidel malgrat la vulneració de drets sindicals que ha fet el Grup Vall Companys

CCOO de Lleida valora molt positivament el desenvolupament de la vaga a l’escorxador Avidel del Grup Vall Companys.

Ahir, 9 de desembre el seguiment de la vaga va ser del 100 % de la plantilla, que no va acudir a treballar malgrat les pressions i les coaccions de la direcció de l’empresa.

Avui, 10 de desembre, el seguiment ha estat un pèl inferior, ja que un grup de treballadors i treballadores, part són de la plantilla que no treballa directament a la zona de producció i l’altra part treballadors i treballadores de subcontractes que fa pocs dies que són a l’empresa —un centenar en total— han entrat a l’empresa. L’entrada s’ha fet a per un tros de reixa tallada en un lateral de les instal·lacions i sota la protecció dels Mossos d’Esquadra que han tallat la carretera.

CCOO ha denunciat les amenaces i la mala praxi de l’empresa a la Inspecció de Treball, ja que creu que s’està coaccionant les treballadores i treballadors, tant de l’empresa principal com de les subcontractes, amb mètodes reprovables d’advertència i amenaces perquè no facin vaga. Una conducta del tot reprovable, ja que suposa la vulneració del dret fonamental de vaga dels treballadors i treballadores.