Signat un acord amb la Corporació Alimentària Guissona per laboralitzar les últimes persones de les cooperatives de treball que operen a l’empresa

CCOO d’Indústria valora positivament l’acord, ja que permetrà posar fi definitivament als falsos autònoms al sector carni a Catalunya.

CCOO d’Indústria ha aconseguit fer un últim pas endavant per posar fi als falsos autònoms i les falses cooperatives de treball al sector carni a Catalunya, en el marc de la campanya sindical que fa anys que CCOO està impulsant en aquest sector. Després de molt temps de negociacions, aquest dimecres s’ha arribat a un acord entre CCOO d’Indústria i la Corporació Alimentària Guissona per laboralitzar les últimes 177 persones que actualment treballen a les instal·lacions de BonÀrea a través de dues cooperatives de treball associat.

L’acord preveu que aquestes persones passin al règim general de la Seguretat Social contractades directament per la Corporació Alimentària Guissona o, en el seu defecte, per mitjà d’una empresa de serveis especialitzada, amb contracte indefinit i se’ls aplicaran les condicions laborals previstes en el Conveni estatal de les indústries càrnies.

Aquest procés de laboralització es farà gradualment per seccions, s’iniciarà l’1 de maig d’aquest any, quan un 50 % del total de les persones afectades s’incorporaran de cop a l’empresa principal, i la resta quedaran totalment laboralitzades l’1 de gener de 2023.

L’acord també inclou garanties d’ocupació durant dos anys per a aquest col·lectiu i mesures per a la millora de les seves condicions econòmiques.

CCOO d’Indústria valora molt positivament aquest acord, amb el qual es posarà fi a les falses cooperatives de treball i a la figura dels falsos autònoms al sector carni de Catalunya. Una lluita que ve de lluny i que ha permès regularitzar la situació de milers de persones a les indústries càrnies.

En aquest sentit, cal recordar que el 20 de maig del 2020 ja es van laboralitzar a l’empresa gairebé unes 600 persones que eren falsos autònoms gràcies a l’actuació de denúncia feta per CCOO davant la Inspecció de Treball. No obstant, quedaven pendents aquestes 177 persones a causa d’una dubtosa interpretació administrativa que ara hem aconseguit resoldre amb aquest acord, amb la mediació de la Inspecció de Treball.