S’ha presentat a Lleida el projecte ferroviari “CATAV 2023: xarxa catalana d’alta velocitat. Obligació de servei públic”

CCOO proposa la creació en un curt termini de temps d’una xarxa catalana d’alta velocitat d’obligació de servei públic aprofitant les infraestructures i els trens que hi ha actualment: “hem de posar trens a les vies a l’abast de la major part de la població”.

El dijous 28 d’octubre CCOO ha presentat, en roda de premsa, el tercer projecte ferroviari elaborat per CCOO de Lleida. Aquest projecte és la continuació dels projectes “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora” i “Avant Lleida-Barcelona. Un tren per a la classe treballadora”.

En aquest últim projecte, el sindicat també ha establert amb fonaments tècnics propostes concretes en matèria d’horaris, nombre de serveis, tipus de trens, preus dels bitllets i actuacions específiques per a cadascuna de les línies estudiades. L’informe mostra com la creació d’una xarxa catalana de trens d’alta velocitat subjectes a obligació de servei públic, amb un increment de freqüències en tot el territori, ​​en unes infraestructures d’alta velocitat que ja tenim i a uns preus estables i més assequibles és una mesura que afavorirà a qui treballa, estudia o s’ha de desplaçar assíduament en recorreguts de mitjana distància. És una proposta que cohesiona el territori, de justícia social i que contribuirà a que el vehicle privat deixi de ser la primera opció en els desplaçaments de mitjana distància que es realitzen a Catalunya.