L’1 de Maig, el sindicat va tornar al carrer

El diumenge 1 de Maig CCOO de Lleida i la UGT van tornar a recórrer els carrers de la ciutat després de dos anys sense fer-ho a causa de la pandèmia. La manifestació del Dia del Treball d’enguany duia per lema: “La solució: apujar salaris, contenir preus, posar fi a les desigualtats”, i va sortir com és tradicional de la plaça del Treball i acabà a la Seu Vella, al davant de la Porta dels Apòstols.

Enguany el parlaments de la secretària general de CCOO i del secretari general de la UGT van anar precedits de les reivindicacions dels diversos sectors que estan en conflicte.

En el seu parlament Cristina Rodríguez, secretària general de CCOO de Lleida, va tenir un record per a les persones afectades per la guerra d’Ucraïna i també per als afectats pels diversos conflictes bèl·lics que hi ha al món en aquests moments. Va reclamar la pujada de l’SMI per dignificar ocupacions i la pujada dels salaris per apaivagar els efectes de la inflació, i la recuperació de la clàusula d’ultraactivitat per mantenir el poder adquisitiu dels salaris. També va posar l’èmfasi en la implantació dels plans d’igualtat a les empreses que ha d’ajudar a revalorar  les feines feminitzades i a lluitar contra la bretxa laboral.

Si ens fixem en les reivindicacions més properes destacà el greu problema de despoblament rural i l’envelliment de la població, en aquest sentit va demanar la reindrustrialització del territori, l’equilibri territorial dels serveis i més i millors infraestructures.

Per acabar va destacar les bondats de la reforma laboral recentment aprovada que sobretot han permès estabilitat en l’ocupació i una millora del nostre mercat laboral, sobretot amb l’augment de contractes indefinits.

Olympus Digital Camera