Èxit de la vaga a l’escorxador Avidel

CCOO denuncia la precarització que suposen les empreses multiserveis i demana que tots els treballadors i treballadores passin a ser plantilla directa de l’empresa principal.

CCOO de Lleida va convocar vaga a AVIDEL (Lleida), del Grup Vall Companys, els dies 28 i 29 d’octubre per exigir a l’empresa que respecti els drets laborals de totes les persones que treballen a l’escorxador. CCOO reclama que tots els treballadors i treballadores passin a ser plantilla directa de l’empresa principal Seresse (antiga Milsa), que gestiona l’escorxador; que se’ls apliqui el conveni de referència del sector i es posi fi a la precarietat laboral existent.

La vaga va tenir un seguiment del cent per cent dels més de 500 treballadors i treballadores convocats i va acabar amb una concentració el dia 29 davant del Mercadona, aquest supermercat és un dels principals clients  de l’escorxador. Durant la concentració els treballadors i treballadores van informar la clientela del supermercat de quines són les condicions laborals a l’escorxador la carn del qual compren.

CCOO denunciem que la direcció d’AVIDEL continua enriquint-se a costa dels drets i de les condicions laborals dels treballadors i treballadores. Primer va ser a través de les falses cooperatives de treball i de la figura dels falsos autònoms i ara mitjançant les empreses multiserveis, amb unes condicions econòmiques i laborals per sota de les que marca el conveni del sector.