Els sindicats de l’educació fan vaga contra les imposicions de la Generalitat

CCOO i la resta de sindicats d’educació, de manera unitària, consideren que el Departament d’Educació ha oblidat la seva obligació promoure el respecte i el reconeixement al col·lectiu docent davant de la societat. El sindicats rebutgen l’actitud de menyspreu del conseller Gonzàlez-Cambray envers els treballadors i treballadores i l’actitud impositiva i autoritària mostrada en desatendre i negligir la negociació real amb els representants sindicals per a un retorn de condicions laborals que, ara més que mai, mereixem.

Des de la darrera crisi, de fa més de deu anys, en la qual es van retallar condicions laborals, amb la consegüent afectació de la qualitat de l’educació i dels drets laborals, només hi ha hagut un guany: el retorn d’una hora lectiva a partir del curs 2017-2018. Malgrat els compromisos de retornar les condicions laborals aquests drets retallats s’han cronificat i l’Administració els ha donat per assumits.

Aquests són els motius que han dut els sindicats a fer vaga els dies 15, 16 i 17, i a mantenir la convocatòria per als propers 29 i 30 de març.

A Lleida, el 15 i el 17 de març, els delegats i delegades de CCOO d’Educació de Lleida van anar a Barcelona per participar en les manifestacions que hi van tenir lloc.  El dia 16 la manifestació va tenir lloc a Lleida, a la tarda, i va reunir un miler d’ensenyants, prèviament, al matí, un grup de representants sindicals van anar a concentrar-se i manifestar-se al davant de la seu dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida.

A Vielha i a Tàrrega delegats i delegades i ensenyants es van concentrar també per protestar contra les retallades de les condicions laborals.

Img 20220315 Wa0011