Commemoració a CCOO de Lleida del Dia de la Salut i la Seguretat en el Treball

El 28 d’abril és el Dia Internacional de la Salut i la Seguretat en el Treball. A CCOO de Lleida, com cada any, per commemorar aquesta data tan important  vam organitzar una jornada de treball i reivindicativa.

La jornada començà amb la benvinguda de la secretària general de CCOO de Lleida, Cristina Rodríguez, tot seguit Cristina Pena, responsable de Salut Laboral del sindicat, va analitzar les dades de la sinistralitat laboral a les nostres comarques.

De l’anàlisi, en destaca que el 2022 deixa una imatge preocupant de la sinistralitat laboral, Lleida és la província on més augmenta l’índex d’incidència d’accidents de treball, amb un increment del 12,57 % respecte del 2021. Cal remarcar el creixement de l’índex de mortalitat dins la jornada laboral, en el qual Lleida ocupa la primera posició, amb un 30,06 % d’augment respecte del 2021, molt superior al de les altres províncies i superant la mitjana catalana i estatal. En canvi l’índex d’incidència dels accidents in itinere a la província es redueix lleugerament en un 1,98 %. En xifres totals, els accidents laborals a Lleida estan encapçalats pel sector serveis, amb un total de 3.441 accidents de treball amb baixa, seguit del sector de la indústria, el de la construcció i el de l’agricultura.

Després, es va fer el taller titulat: “Usos del temps, desigualtats i qualitat de vida”, adreçat a totes les delegades i delegats assistents a la jornada, que va anar a càrrec l’Associació LIKA.

La jornada va acabar amb una concentració davant del sindicat i la lectura del manifest que CCOO havia preparat per a aquest dia.

Olympus Digital Camera