CCOO reclama que s’augmentin els salaris, si no, preveu conflictivitat

1 de Maig del 2023

Mig miler de persones es van aplegar ahir a la manifestació de l’1 de Maig, Dia Internacional dels Treballadors i les Treballadores, amb el lema “Apujar salaris, abaixar preus, repartir beneficis”.

La manifestació a Lleida va sortir com és tradicional de la plaça del Treball i acabà a la plaça de la Paeria, on la secretària general de CCOO i els secretari de la UGT van fer els seus discursos. Cristina Rodríguez va dir que els treballadors i treballadores lluiten pels seus drets, va agrair la lluita de tots els que ens han precedit i va encoratjar el jovent a apuntar-se a la lluita. Va fer un repàs a tot allò aconseguit fins ara —apujar els salaris, apujar l’SMI, negociar convenis—, no sense esforços, i va reclamar que els beneficis que estan obtenint les empreses es reparteixin amb els treballadors i treballadores, en forma d’augment de salaris per pal·liar els efectes de la inflació. Va destacar també que CCOO és un sindicat feminista i que “som feministes perquè el feminisme fa avançar el món i els drets”.

La secretària general de CCOO de Lleida va avisar l’empresariat que els sindicats no defalliran i que lluitaran sector per sector, conveni per conveni, per aconseguir avenços.

La manifestació va acabar també com és tradició cantant la Internacional i Els Segadors.

Olympus Digital Camera