CCOO de Lleida ha presentat al delegat del Govern de la Generalitat a Lleida el projecte ferroviari “CATAV 2023”

Els responsables del sindicat li han explicat la situació precària en què es troba Lleida pel que fa al transport ferroviari i les actuacions que de manera imminent hauria de dur a terme la Generalitat.

Aquest projecte és la continuació dels projectes “Rodalies de Lleida, un tren per a la classe treballadora” i “Avant Lleida-Barcelona. Un tren per a la classe treballadora”. En aquest últim projecte, el sindicat també ha establert amb fonaments tècnics propostes concretes en matèria d’horaris, nombre de serveis, tipus de trens, preus dels bitllets i actuacions específiques per a cadascuna de les línies estudiades.

CCOO exigeix a la Generalitat la immediata posada en funcionament dels 12 serveis de la línea de rodalies Lleida-Cervera-Manresa transitòriament amb Renfe fins que FGC no disposi de trens, que incloguin en el seu Pla de rodalies per a Lleida les línies Lleida-Les Borges Blanques-Montblanc i Lleida-Almacelles-Montsó, i per tant s’executi totalment el projecte de CCOO.

CCOO de Lleida creu que no preveure l’increment immediat de trens en aquestes línies és deixar-les morir i marginar en el present i en el futur gran part d’un territori que ja compta amb infraestructures ferroviàries.