CCOO LLEIDA denuncia que els ciutadans de l’Alt Pirineu i l’Aran des del 2010 paguen més per l’ús del transport públic que els de la resta de la província de Lleida

El sindicat exigeix a la Generalitat la integració tarifària a l’àrea de l’ATM de Lleida de les comarques del Pallars, l’Alt Urgell, el Solsonès, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran, així com de les comarques limítrofs a Catalunya que sol·licitin integrar-s’hi.

Presentació del projecte “Integració tarifària del transport públic a les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran. Un transport públic per a la classe treballadora”.

En la roda de premsa que CCOO de Lleida ha fet aquest matí a Vielha, el sindicat ha denunciat que els ciutadans de les comarques del Pallars, l’Alt Urgell, el Solsonès, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran des del 2010 paguen més per l’ús del transport públic que els de la resta de la província de Lleida perquè aquestes comarques no estan integrades a l’àrea de Lleida de l’Autoritat territorial de la mobilitat (ATM).

Actualment l’ATM de Lleida està integrada per les comarques del Segrià, el Pla d’Urgell, l’Urgell, les Garrigues, la Segarra i la Noguera a 2 zones tarifàries, i que inclouen els autobusos, els trens i els serveis establerts a demanda, i els trajectes que tenen origen i destinació dins de les 2 zones. El preu màxim que es paga en qualsevol dels trajectes és de 1,55 euros amb una targeta T-10, que a més permet fer els transbords necessaris sense necessitat de cancel·lar un altre viatge.

Per contra, les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran han de pagar en la majoria dels casos l’import complet del bitllet, fet que suposa un cost del viatge Vielha-Lleida de 15 euros, quan si s’hagués fet la integració tarifària a la zona 3 podria costar 2,45 euros amb una targeta T-10, per esmentar un exemple significatiu.

La targeta T-mobilitat —projecte de la Generalitat de sistema tarifari integrat per a tot Catalunya— pateix continus retards en la seva implantació, que s’havia d’haver realitzat el 2018, i que actualment ni tan sols preveu una data de posada en servei a tot el territori de Catalunya i només està en servei, de manera parcial, a 34 municipis circumdants de Barcelona.

CCOO de Lleida insta la Generalitat de Catalunya perquè transitòriament, mentre no es posi en funcionament a tot el territori la T-mobilitat, s’integrin les comarques de l’Alt Pirineu i l’Aran com a zona 3 a l’ATM de Lleida, en els termes establerts a l’informe de CCOO, quant a zones tarifàries i preus proposats.

El sindicat exigeix ​​a la Generalitat que no es condemni el territori de Catalunya amb més despoblació i menys serveis de transport públic, a tenir uns preus molt més cars que la resta del territori i a seguir discriminat tarifàriament.

Per últim volem manifestar que farem arribar aquesta proposta de tarifació de transport públic feta per CCOO a totes les institucions i organismes públics competents, així com a totes les entitats i associacions que hi estiguin interessades.

1tarifas Atm 3z Lle Proposta Ccoo
Mapa Atm Proposat Per Ccoo