Avidel fa xantatge als seus treballadors i treballadores

De resultes de la vaga del mes passat a l’escorxador Avidel (Lleida), s’havien de començar unes negociacions per millorar les condicions laborals de la plantilla.

En lloc d’això, l’empresa ha enviat al correu personal dels treballadors i treballadores un comunicat en el qual usa l’empresa Mercadona per fer-los xantatge, ja que, segons diu, aquest supermercat ha comunicat, de resultes d’un escarni, la seva intenció de reduir i, fins i tot, clausurar les comandes a aquest escorxador si es manté la convocatòria de vaga prevista per a finals d’aquest mes de novembre.

Per a CCOO de Lleida aquest fet és inadmissible, en primer lloc perquè la direcció d’Avidel pretén conculcar el dret de vaga dels seus treballadors i treballadores amb amenaces, i, en segon lloc, per la utilització de tercers, en aquest cas l’empresa Mercadona, sense que aquests ho sàpiguen, per fer xantatge a la plantilla.

CCOO de Lleida ja ha posat en coneixement de l’Autoritat Laboral aquest comportament inapropiat de l’empresa Avidel, que suposa una vulneració del dret fonamental de vaga dels treballadors i treballadores.