Assemblees a Lleida per explicar la reforma laboral

a la seva afiliació les novetats de l’acord de la reforma laboral recentment aprovat.

A Lleida s’han fet dos assemblees, una a la capital, una altra a Tàrrega, i se’n farà una altra a Vielha. En les assemblees els afiliats i afiliades i els delegats i delegades han pogut informar-se de les novetats introduïdes a la reforma laboral, de com els afecten i què representen per a les seves condicions laborals. A més han pogut preguntar i aclarir tots els dubtes que tinguessin sobre aquest tema. Després, tota aquesta informació, la poden fer arribar als seus companys i companyes als diferents centres de treball.

Pel que fa a aquest acord, volem ressaltar algunes de les seves principals novetats:

— El contracte indefinit és la norma i les contractacions temporals només es podran dur a terme per causes molt ben justificades, i no podran durar més de sis mesos, ni encadenar-se durant més de divuit mesos sense passar a ser indefinits.

— S’elimina el contracte d’obra i servei, que era una de les grans fonts de precarietat i frau. Una mesura acompanyada d’altres igualment importants, com la recuperació de la ultraactivitat i la prevalença dels convenis sectorials sobre els d’empresa, que faran no només que els treballadors i treballadores cobrin més, sinó que recuperin força a les taules de negociació, sense deixar fora d’aquestes millores a qui treballi en una contracta o una subcontracta.

— Els contractes formatius deixaran de ser una trampa per contractar treballadors i treballadores joves a un preu ridícul, i passaran a garantir que la formació que rebin sigui real i útil.

— Es reforçarà també la contractació de fixos discontinus i es crea un nou mecanisme, el RED, que garantirà un canvi substancial i imprescindible en la cultura de les relacions laborals d’aquest país, en garantir que l’acomiadament no sigui la primera opció per reduir costos quan el cicle econòmic sigui advers o un sector s’hagi de reconvertir, perquè permetrà, com han fet els ERTO durant la pandèmia, que l’ocupació no es destrueixi.

Un acord entre sindicats majoritaris i patronals que de ben segur millorarà els drets i les vides dels treballadors i les treballadors.