8 de Març, CCOO de Lleida commemora el Dia Internacional de les Dones Treballadores

El lema del 8 de Març d’enguany és “Som dones, som essencials” i vol reflectir com la crisi ha evidenciat que les tasques de cura de les persones i de sostenibilitat de la vida són essencials. Aquests treballs corresponen a professions molt feminitzades i són molt exigents tant mentalment com físicament.

Per commemorar aquest dia, CCOO de Lleida ha fet l’acció reivindicativa “Els carrers es tenyeixen de lila”. La commemoració ha començat a les 10 del matí a la plaça de Ricard Viñes de Lleida, on s’han concentrat una vuitantena de delegades i delegats i han elaborat un mosaic amb les diferents reivindicacions. Després la responsable de les Dones del sindicat ha llegit el manifest preparat per a aquest dia.

Més tard, a les 11 del matí, els delegats i delegades s’han concentrat al davant del sindicat i han pintat de color lila el terra del carrer amb proclames d’aquest 8-M.