Ara toca! Mobilitzem-nos!

El 18 de febrer, CCOO es va concentrar davant de la Subdelegació del Govern central a Lleida per reclamar que ara és el moment que els governs apliquin mesures perquè el cost de la crisi no recaigui sobre la classe treballadora. Aquestes concentracions es van fer arreu de Catalunya i de l’Estat espanyol.

Durant tota la crisi del coronavirus, CCOO i UGT han estat negociant amb els governs i les patronals mesures generals per protegir el conjunt de les persones i el teixit productiu del país. Ara, mentre la pandèmia continua en la tercera onada, les patronals i els governs estan impedint mesures estratègiques i essencials per a la igualtat social i la distribució de la riquesa.

Per això els sindicats van reclamar:

— Al Govern estatal, que compleixi els seus compromisos respecte de l’augment del salari mínim interprofessional i que derogui les reformes laborals i també la reforma de les pensions del 2013.
— Al nou Parlament de Catalunya, que activi immediatament l’aprovació dels pressupostos per reactivar l’economia, mantenir l’ocupació i generar nous llocs de treball de qualitat, per reforçar el sistema sanitari i les residències de persones grans o dependents, i per protegir 1.700.000 persones del risc de pobresa, ampliant els ajuts i la renda garantida de ciutadania.
— Als dos governs, que no restin inactius davant de situacions insostenibles, com l’abús laboral que fan les plataformes digitals, la situació de les treballadores de la llar i les cures, el treball agrari o el col•lapse dels sistemes d’ocupació.

En acabar la concentració els responsables sindicals d’ambdós sindicats van lliurar el manifest al subdelegat del Govern central.