Compromís per Lleida

FotoEl 29 de maig del 2004, mig miler de persones de la més diversa procedència, van signar, a Vallbona de les Monges, un manifest: "Manifest de Vallbona de les Monges: per a un canal Segarra-Garrigues per al segle XXI". A partir d'aquell moment regants, sindicalistes i professors d'universitat van treballar per donar a conèixer a les administracions que el canal ja no es podia construir ni explotar amb esquemes antics.

- Manifest de Vallbona de les Monges: per a un canal Segarra-Garrigues per al segle XXI

Aigua per tothom. Un canal Segarra-Garrigues per al segle XXI. Col•lectiu manifest de Vallbona

- Recorregut cap al Manifest

- Recull de premsa

Notícia de la inauguració del canal sense la presència dels membres del manifest de Vallbona

-
Article d'Antoni Puigverd "O Tartarin o la nueva Lleida" a La Vanguardia en el qual parla de la polèmica a l'entorn de la inauguració del Canal Segarra-Garrigues.

- Article d'Antoni Puigverd al diari La Vanguardia del 22 d'agost del 2010: "Agua y gente para unir".

- El 15 de maig del 2010 hi va haver una trobada a Girona entre el Compromís per Lleida i la Plataforma del Ter de la qual en va sortir el document "Aigua per unir: una nova proposta per a la gestió de l'aigua a Catalunya".

- Jornada: "Aigua per unir" organitzada pel Compromís per Lleida, va tenir lloc el 18 de setembre, a Lleida. Si aneu fent clic en els següents enllaços, podreu veure les notícies relacionades als diaris La Vanguardia, el Segre i La Mañana i el programa de la jornada.

- Article d'Ignasi Aldomà, impulsor del Compromís per Lleida: "Compromís per Lleida. Aigua per unir", publicat al diari Segre, el 4 d'octubre del 2010. Article de Ferran Sàez, escriptor i professor de la URV: "Un compromís nacional", publicat al diari Avui el 5 d'octubre del 2010. En ambdós articles, els autors valoren la jornada: "Aigua per unir" que va tenir lloc el 18 de setembre, a Lleida.

- Manifest de Vallbona, Compromís per Lleida, recull documental i d’activitat, del 2004 al 2010.

07/10/2009