Pacte social per Lleida

Pacte social impulsat per la Paeria de Lleida, CCOO de les Terres de Lleida i la UGT de Lleida, que estableix el marc de cooperació entre les tres entitats. L’objectiu del pacte és implementar mesures i compromisos que donin resposta  a les necessitats dels ciutadans i les ciutadanes de Lleida. Podeu visitar el web del Pacte social per Lleida en aquest enllaç.

El Pacte social per a la ciutadania és un instrument que estableix el marc de col·laboració entre l’Ajuntament de Lleida i els sindicats més representatius de la ciutat de Lleida: Comissions Obreres (CCOO) i la Unió General de Treballadors (UGT).

El seu objectiu és implementar diferents mesures i compromisos que donin resposta a les necessitats dels ciutadans i ciutadanes de Lleida i que fruit de la interlocució sindical de la ciutat es recullen des dels diferents sectors. La voluntat d’ambdues parts és aconseguir una Lleida més connectada, més justa, més compromesa i més cohesionada. Una ciutat compacta que vetlli per prevenir les desigualtats i intervenir com a motor de transformació social.

El Pacte, que inclou els compromisos dels Objectius per al Desenvolupament Sostenible i l’Agenda 2030, s’alinea als 4 ODS estratègics de legislatura i vol ser un espai d’aliança i de la col·laboració dels sindicats en la promoció i defensa dels interessos dels treballadors i treballadores i dels ciutadans i ciutadanes de Lleida, així com d’aquells col·lectius que tenen unes majors dificultats d’inclusió social. A més, s’incorpora específicament l’objectiu 5: la igualtat de gènere, integrant la perspectiva de gènere en totes les polítiques públiques i assignant accions i projectes concrets a assolir.