Festa del Treball Digne 2020

El proper dissabte 3 d'octubre CCOO de Catalunya celebrarà la Festa del Treball Digne. Enguany la festa tindrà un caràcter semipresencial per adaptar-la a l'actual situació de pandèmia.

més informació »

CCOO de Lleida demana que cap persona no estigui fora de perill si no ho estan totes

El sindicat aprofità aquesta data per reivindicar que cal desenvolupar amb rapidesa tots els punts de l'Acord nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social que van pactar Govern, sindicats i patronals.

més informació »

CCOO de Lleida reclama voluntat política i més recursos per capgirar les xifres i garantir la cohesió social

Les dades de l'atur registrat del mes d'agost a Lleida mostren un augment de 926 persones respecte del mes anterior. Una dada negativa i que segueix la mateixa tònica que a tot Catalunya. Així doncs, hi ha un total de 23.408 persones a l'atur a les nostres contrades.

més informació »

Concentracions del personal del Centre Sanitari del Solsonès per demanar que els paguin tot el que els deuen

El mes de juny i aquest juliol, seguint la convocatòria de CCOO, el personal del Centre Sanitari del Solsonès (CSS) s'ha concentrat diverses vegades a la porta de l'edifici per reclamar que volen que se'ls escolti i que els paguin tot el que els deuen.

'lo Sindicat' digital, número 160

En aquest número, hi podeu trobar, entre d'altres, la informació sobre la proposta de CCOO per dignificar les campanyes agrícoles; les concentracions a LIDL, Hospital Sta. Maria, Centre Sanitari Solsonès i del Sector de la Neteja; la reclamació de rescat de les persones, el treball i els salaris, i la manca de trens Avant entre Lleida i Barcelona.

més informació »

CCOO i UGT han treballat intensament per garantir la compatibilitat de l'activitat de la Corporació Alimentària Guissona amb la seguretat de les persones que hi treballen

Davant dels rumors i de les informacions contradictòries no contrastades que s'estan donant en les darreres setmanes al voltant de l'afectació de la pandèmia de la COVID-19 a la Corporació Alimentària de Guissona, les Seccions Sindicals de CCOO i UGT manifestem la nostra preocupació per les possibles repercussions que aquesta pressió mediàtica pugui tenir sobre la plantilla. Les seccions sindicals de CCOO i UGT a la Corporació Alimentària Guissona han estat desenvolupant una intensa activitat sindical, i ho continuen fent, per garantir la compatibilitat de l'activitat, considerada com a servei essencial, amb l'estricte compliment de les mesures de seguretat necessàries per garantir la salut i la seguretat dels treballadors i treballadores del grup.

Proposta de CCOO de Lleida per dignificar les campanyes agràries

El projecte conté nou propostes entre les quals destaquen la proposta d'actuació de les empreses de treball temporal; la de gestió de la borsa de treball; la de regularització de treballadors i treballadores sense papers, i la proposta de gestió dels albergs municipals.

més informació »

CCOO de Lleida explica les denúncies que ha fet el sindicat en la campanya agrària d'enguany

Els problemes que d'aquesta campanya agrària són els endèmics de cada any agreujats per la crisi sanitària de la COVID-19. El que vol remarcar el sindicat és que els problemes que ha detectat i ha denunciat són estructurals.

més informació »

CCOO de Lleida reclama que cal mesures de reactivació econòmica i més recursos per a polítiques d'ocupació

Les dades de l'atur registrat del mes de juny a les terres de Lleida mostren una reducció de 559 persones registrades al Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).

més informació »

CCOO de les Terres de Lleida denuncia que el Ministeri de Transports i Renfe no posen en circulació els trens d'alta velocitat entre Lleida i Barcelona, subjectes a l'obligació de servei públic, anteriors a la COVID-19

Un cop finalitzat l'estat d'alarma el passat dia 21 de juny, queda anul·lada la restricció de la mobilitat entre províncies, per això no té sentit que no es faciliti a la ciutadania els trens que necessita per poder atendre les necessitats de mobilitat obligada de la població en la relació més demanada a l'àrea d'influència de Lleida, que és el trajecte Lleida-Barcelona

més informació »

S'han de rescatar les persones, el treball i els salaris

El 27 de juny, delegats i delegades de CCOO de Lleida i la UGT i membres de diverses organitzacions socials es van concentrar a Lleida per reclamar una sortida a la crisi amb l'acord de rescatar les persones, el treball i els salaris, en definitiva, de reclamar una vida digna.

més informació »

CCOO de Lleida ha commemorat el dia de lluita pels drets i les llibertats de la comunitat LGTBI

El 28 de juny és el diada internacional de lluita pels drets i les llibertats de la comunitat LGTBI. CCOO de Lleida ho ha volgut commemorar, el 26 de juny, amb un acte simbòlic: delegats i delegades del sindicat s'han concentrat per llegir el manifest i penjar a la façana de l'edifici la bandera de l'arc de St. Martí.

més informació »

Concentració per reclamar la gratificació extraordinària per al personal de la neteja dels serveis sanitaris i sociosanitaris

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Lleida va convocar les treballadores i treballadors de la neteja dels serveis sanitaris i sociosanitaris per reclamar que aquest personal que ha estat a la primera línia de la lluita contra la COVID-19 rebi la mateixa gratificació extra que es donarà al personal sanitari.

Concentració del personal sanitari de l'Hospital Sta. Maria de Lleida

Segons el personal sanitari de l'hospital, i també de la resta de sanitaris i sanitàries del país, ara no és hora d'agraïments, sinó de fets.

CCOO de Lleida convoca una concentració a les portes del LIDL del carrer Cogul

LIDL no protegeix ni les persones treballadores ni la clientela en aquesta situació de pandèmia. A Lleida un reduït grup de treballadors i treballadores s'han concentrat a les portes del LIDL del carrer Cogul, el 4 de juny al matí, per protestar

més informació »

Preguntes freqüents sobre el coronavirus

CCOO de Catalunya ha posat en marxa un servei d'assessorament per a tots els treballadors i treballadores per a consultes laborals relacionades amb la crisi del coronavirus. Les consultes es resoldran online en un termini màxim de 24 hores.

més informació »

La Diputació de Lleida dona suport al manteniment de les oficines del Centre d'Informació per a Treballadors Estrangers a les Terres de Lleida

Un any més, les oficines del CITE de CCOO de Catalunya a les Terres de Lleida han rebut el suport de la Diputació de Lleida. Aquest suport garanteix la continuïtat de les oficines del CITE a la demarcació de Lleida des d'on es dona assessorament gratuït en matèria d'estrangeria. A més, des les oficines del CITE també es fan assemblees informatives sobre drets i deures laborals i sobre el marc jurídic d'estrangeria adreçades a treballadors i treballadores estrangers i actuacions de sensibilització de la ciutadania sobre la realitat del fet migratori a Catalunya.