Javier Pacheco: ‘Per allò que és nostre, visca el Primer de Maig!’

Article publicat al ‘Diari del Treball’ (25-04-2017)

Un any més celebrem el Primer de Maig envoltats d’un conjunt d’elements que generen neguit i incerteses a la classe treballadora; sí, la classe treballadora, desdibuixada per l’ideari col·lectiu després de 9 anys de llarga, profunda i tediosa crisi a la qual alguns han tret un rèdit suculent, acumulant riquesa, desmantellant drets de ciutadania i debilitant el marc democràtic, aquí a Catalunya i fora d’aquí, a Espanya i a la resta del món, començant per la Unió Europea (UE).

Des de CCOO volem canviar d’escenari amb l’impuls de la proposta renovada que ens habilita la celebració del nostre 11è Congrés, recentment celebrat, duent a terme el compromís d’una organització a l’ofensiva, feminitzada, lluitant contra la precarietat i compromesa en la construcció d’un país on les persones treballadores ho puguin decidir tot. On la reconstrucció d’un marc de drets del treball permeti armar un nou model de relacions laborals que interpreti la nova realitat del teixit productiu, sense conformismes, amb la participació de la gent treballadora a la vida de les empreses, amb nous marcs democràtics d’una economia tancada a cercles d’elits de poder que desvirtuen la realitat des de l’especulació acumulativa de la riquesa. Un impuls per a configurar entre tots i totes una societat amb majors quotes d’igualtat, amb més cohesió social i un millor repartiment de la riquesa.

Feu clic per llegir l’article de Javier Pacheco “Per allò que és nostre, visca el Primer de Maig!” publicat al Diari del Treball (25-04-2017)