Javier Pacheco: ‘Temps de mobilitzacions, temps de confluències’

Article publicat al ‘Diari del Treball’ (16-04-2018)

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, parla de la transversalitat de diferents mobilitzacions.

En els últims dos mesos, hem comprovat com la societat està esclatant en potents manifestacions que omplen els carrers i places. La suma de reivindicacions, col·lectius i entitats socials i sindicals han transversalitzat la resposta a les polítiques que estan empobrint la ciutadania i eixamplant l’escletxa de les desigualtats de tota mena.

La resposta que va donar el feminisme protagonitzat per milers de dones i noies el 8 de març ha canviat el corrent del riu de la lluita per la igualtat de les dones en la construcció de la justícia social. Ha estat una fita històrica, que s’ha fet referent en el panorama internacional, exemple de compromís i mobilització. Ha donat un missatge clar i contundent al patriarcat que sosté un model capitalista resistent al desenvolupament dels conceptes democràtics capaços de vertebrar una societat amb igualtat d’oportunitats per a dones i homes.

Feu clic per veure l’article “Temps de mobilitzacions, temps de confluències”, publicat al Diari del Treball el dilluns 16 d’abril del 2018.