Entrevista a Javier Pacheco al programa “Aquí parlem” de RTVE

El màxim responsable de Comissions Obreres (CCOO) a Catalunya augura un període de “més conflictivitat laboral, amb mobilitzacions i vagues” després del trencament aquesta setmana de les negociacions entre patronal i sindicats sobre les línies generals de la negociació col·lectiva. Segons Javier Pacheco, el fet de no haver-se pogut assolir un acord amb relació a l’anomenant pacte de rendes és “una injustícia” perquè “les empreses incrementen preus per assegurar els seus marges i no volen pagar els salaris corresponents”. En aquest sentit, acusa directament la gran patronal espanyola, la CEOE, de posar en risc la recuperació de l’economia després de la pandèmia per “estar dient que no a garantir el poder adquisitiu dels treballadors, el creixement del consum intern al noste país”.

Un exemple de sostenibilitat ambiental però també social i econòmic que a CCOO voldrien que es fes palès a la candidatura per acollir els Jocs Olímpics d’hivern del 2030. De fet, Pacheco defensa la celebració de l’esdeveniment com una ocasió de “donar recorregut i progrés a una zona, com el Pirineu de Lleida, que està molt deprimida” però avisa que no acceptarien “un model d’explotació del nostre espai de muntanya només amb caràcter especulatiu”.

Pel que fa a l’espionatge que haurien patit desenes de dirigents polítics i representants civils de l’independentisme, Javier Pacheco és partidari d’aclarir que totes les actuacions s’hagin fet de manera legal. Ara bé, creu que no s’haurien de fer tants escarafalls tenint en compte que avui “la intervenció de tots els mitjans digitals i telemàtics per controlar l’ús social el tenim també en l’àmbit comercial”, i que sovint “les empreses saben més de nosaltres que el CNI”.

Podeu veure l’entrevista a Javier Pacheco al programa “Aquí parlem” a RTVE a la carta