“Un Primer de Maig amb molt per fer”

El Periódico ha publicat un article de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, amb motiu del Primer de Maig d’aquest any.

Dilluns vinent, milers de persones a tot l’Estat i a sis ciutats catalanes sortirem al carrer per festejar i reivindicar el Primer de Maig, Dia Internacional del Treball. Aquest any els sindicats majoritaris ens presentem amb un balanç positiu, un paquet de reformes en el món del treball que hem pogut pactar amb els governs de l’Estat i de la Generalitat. Des de la reforma laboral i pensions, l’SMI i els plans d’igualtat, fins a un paquet de recursos en els pressupostos de la Generalitat, l’increment del 8 % de l’IRSC, el segon Pacte nacional per a la indústria o el compromís per un turisme responsable són reformes que canvien la vida de milions de persones i que conformen la llavor d’un nou contracte social per a aquest segle XXI.

Però les organitzacions sindicals tenim molt clar que queda encara molt per fer. La desigualtat de rendes s’agreuja amb l’acumulació indecent de beneficis empresarials; mentre es reparteixen els dividends, se segueix bloquejant la negociació dels convenis col·lectius i es devaluen així els salaris de la classe treballadora. El Primer de Maig és una declaració solemne dels sindicats majoritaris per cridar els treballadors i treballadores a la mobilització si els empresaris i empresàries no donen resposta als convenis amb increments salarials que garanteixin a treballadors i treballadores que guanyaran poder adquisitiu i podran afrontar el cicle inflacionari que afecta milions de persones.

Feu clic per llegir l’article de Javier Pacheco “Un Primer de Maig amb molt per fer”, publicat a El Periódico, el 28 d’abril de 2023