Multitudinària manifestació a Madrid per exigir un pacte d’estat per la indústria de manera immediata

El 21 de juny unes 10.000 persones s’han manifestat a Madrid per exigir al Govern espanyol i al conjunt de les forces polítiques un pacte d’estat per la indústria i una llei d’indústria moderna que donin resposta a les necessitats del sector per garantir-ne el futur, convocades per les federacions estatals de CCOO d’Indústria i UGT-FICA. Sota el lema “Pacto de estado por la industria ¡YA! Construir futuro, hacer país” treballadors i treballadores de la indústria vinguts de tot l’Estat s’han manifestat des de l’estació d’Atocha fins al Congrés dels Diputats i han deixat clar que necessitem un pacte d’estat per la indústria i que aquest s’ha de construir des de la concertació social, amb la participació activa del sindicat per garantir que la transformació en què estan immersos els sectors industrials es fa amb una transició justa per a les persones treballadores.

CCOO d’Indústria de Catalunya hem participat en aquesta multitudinària manifestació amb una nodrida delegació encapçalada pel nostre secretari general, José Antonio Hernández, i el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, en la qual han estat presents les principals seccions sindicals dels sectors industrials de Catalunya.

Declaracions de José Antonio Hernández, abans de començar la mani
Declaracions de Javier Pacheco, abans de l’inici de la mani

Les treballadores i treballadors de la indústria han demostrat la seva força i capacitat de mobilització a Madrids, han expressat la seva indignació per la manca de resposta del Govern en una qüestió que és fonamental per al futur del país i li han exigit fets i no paraules per impulsar una política industrial en majúscules i liderar un pacte d’estat per la indústria que ha d’anar més enllà d’un sol mandat.