La Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat imposa una sanció de 12.000 € a Dow Chemical per infringir la Llei orgànica de llibertat sindical

La Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat de Catalunya confirma l’acta d’infracció molt greu que va obrir la Inspecció de Treball a la direcció de Dow Chemical per infringir la Llei orgànica de llibertat sindical i imposa a l’empresa una sanció de 12.000 euros.

CCOO d’Indústria valora positivament la resolució emesa per la Direcció General de Relacions Laborals, ja que considera provat que la direcció de Dow Chemical ha vulnerat l’exercici del dret d’acció sindical, tal com va argumentar CCOO a la denúncia presentada el mes de gener a la Inspecció de Treball, quan l’empresa va denegar l’accés de l’assessor de CCOO per assistir a una reunió entre direcció i comitè d’empresa, així com a la reunió prèvia amb els membres del comitè.

Aquesta resolució dona la raó a CCOO davant l’actitud antisindical de l’empresa, que suposa una vulneració dels drets fonamentals tant dels treballadors i treballadores com dels seus representants sindicals. CCOO espera que davant d’aquesta sanció, la direcció de Dow Chemical rectifiqui i abandoni les seves pràctiques antisindicals.