Gran assemblea de CCOO a Barcelona amb la qual hem demanat al Govern espanyol un pacte d’estat per la indústria

Aquest dimarts, 17 de maig, prop de 1.200 delegats i delegades de CCOO, que representen més de 122.000 treballadores i treballadors de 400 empreses dels sectors industrials de Catalunya han exigit al Govern espanyol un pacte d’estat per la indústria, amb la participació del sindicat, en una gran assemblea a Barcelona, que s’ha fet al carrer, davant la Delegació del Govern a Catalunya. Una assemblea en la qual han intervingut Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, José Antonio Hernández i Garbiñe Espejo, secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i estatal, respectivament.

Enllaç galeria d’imatges assemblea

Aquesta assemblea s’emmarca en la campanya estatal conjunta de CCOO d’Indústria i FICA-UGT, que ha arrenca amb actes i assemblees a les diferents comunitats autònomes i que culminarà el proper dia 21 de juny a Madrid amb una gran manifestació que aplegarà treballadores i treballadors de la indústria del conjunt de l’Estat.

Declaracions prèvies a l’assemblea de Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya
Declaracions prèvies a l’assemblea de José Antonio Hernández, secretari general de CCOO d’Indústria de Catalunya
Declaracions prèvies a l’assemblea de Garbiñe Espejo, secretària general de CCOO de Industria estatal

A l’assemblea ha quedat clar que cal un pacte d’estat per la indústria per donar resposta a les necessitats del sector, un pacte que s’ha de construir des de la concertació social, amb la participació dels sindicats per garantir que el procés de transformació en que està immersa la indústria es faci amb una transició justa per als treballadors i les treballadores, que no deixi ningú enrere, i que garanteixi el futur de l’activitat industrial. CCOO hi tenim molt a dir i hem de ser-ne partícips. Així mateix reclamem una llei d’Indústria moderna per a un sector que està en plena transformació.

Ens cal una política industrial en majúscula, una política industrial estratègica a llarg termini, que ens permeti establir un nou contracte social i que posi les persones treballadores al centre de les meses de decisió. Una política industrial que no se centri només en les grans empreses, sinó que ajudi a les pime (que són majoritàries als sectors industrials) a afrontar aquest procés de transformació digital perquè puguin consolidar-se i créixer i crear nous llocs de treball. Perquè tenir una indústria forta ens permetrà sortir en millors condicions de la crisi i afrontar en millors garanties el futur.

En aquesta línia, també s’ha deixat clar que el Pacte Nacional per a la Indústria (PNI) no es pot limitar a una legislatura, com pretén el Govern català, sinó que ha de tenir un llarg recorregut per poder transformar el sector i definir un projecte de país.

Per tancar l’assemblea, Garbiñe Espejo ha llançat un missatge d’alerta al Govern: “la indústria no es defensa amb titulars”, cal passar als fets. I CCOO també ho farem, per això el proper 21 de juny farem una gran manifestació a Madrid on esperem reunir milers de treballadors i treballadores de la indústria del conjunt de l’Estat per exigir aquest pacte d’estat per la indústria.

Argumentari conjunt de CCOO d’Indústria i UGT-FICA