Després de l’èxit de la vaga a Repsol, CCOO d’Indústria espera que l’empresa reprengui el diàleg

Els dies 15, 16 i 17 de juliol els sindicats van convocar la meitat de les jornades de vaga previstes per a aquest estiu. La resposta ha estat contundent, la plantilla ha alçat la veu per exigir uns salaris dignes, mentre l’empresa intentava boicotejar la vaga amb uns serveis mínims abusius.

Més de 15.000 persones van secundar les tres jornades de vaga convocades pels sindicats que negocien l’Acord marc de Repsol als diferents centres de treball que la petroliera té repartits pel conjunt de l’Estat. El suport va ser pràcticament total, només van entrar a treballar les persones adscrites als serveis mínims, que han estat abusius. CCOO d’Indústria espera que el la direcció del Grup Repsol torni a convocar els sindicats per negociar, ja que ara toca recuperar el poder adquisitiu perdut.

Amb la vaga del 15, 16 i 17 de juliol, les treballadores i treballadors de Repsol han deixat clar que estan cansats, ja que l’empresa segueix sense reconèixer les dificultats que estan passant i la necessitat de millorar les seves condicions salarials. Mentre la inflació està disparada, la companyia anuncia els seus alts marges de beneficis i la previsió que obtindrà uns beneficis desorbitats durant aquest trimestre.

CCOO espera que l’empresa recapaciti i capti el missatge que li han transmès els seus treballadors i treballadores. Confia que Repsol torni a convocar la mesa negociadora del X Acord Marc i que entregui als sindicats una proposta d’acord amb la realitat que viu la seva plantilla, que porta amb els salaris congelats des de l’any 2019.

Si Repsol no recapacita, el mes d’agost la plantilla tornarà a fer vaga.