Convocada vaga a Falck davant la ruptura del preacord del conveni per part de l’empresa

Els comitès d’empresa de Falck a Ascó i a Vandellòs, on CCOO tenim tota la representació, han convocat vaga els dies 30 i 31 de juliol davant la ruptura del preacord del conveni per part de la direcció de l’empresa. La reunió de mediació, celebrada aquest dimarts, ha finalitzat sense acord, ja que l’empresa insisteix a reinterpretar alguns dels termes del principi d’acord assolit, tot i estar ratificat per la plantilla.

Davant d’aquesta inacceptable situació, la plantilla de Falck farà vaga aquest cap de setmana per exigir unes condicions salarials i laborals dignes, ja que no és admissible pactar unes condicions i després no respectar-les i reinterpretar-les causant un perjudici als treballadors i treballadores.

Aquest divendres, 29 de juliol, de 5.30 a 9 hores, els comitès de Falck han convocat una acció informativa a les portes de les centrals nuclears d’Ascó i Vandellòs per denunciar aquesta situació, fer una crida a la vaga i demanar la solidaritat dels treballadors i treballadores de les nuclears amb la plantilla de Falck, que operen com a bombers a les instal·lacions d’ANAV.

CCOO d’Indústria denúncia la mala fe de la direcció de Falck i lamenta que es vulgui precaritzar uns llocs de treball de tanta responsabilitat i més a les instal·lacions nuclears, un sector on s’han incrementat els beneficis i en el qual, precisament, la prioritat hauria de ser garantir la seguretat de les persones que hi treballen.

Si la direcció de Falck no rectifica, seguiran endavant amb el calendari de vagues, la propera de les quals està prevista els dies 20 i 21 d’agost.