COMUNICAT CONJUNT 4: Conveni del metall de Barcelona

Ahir va tenir lloc la primera reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, una vegada resolta l’actualització salarial de 2021 mitjançant la signatura de taules i la seva publicació. Aquesta reunió plenària va servir per presentar la plataforma reivindicativa conjunta de CCOO i UGT i poder explicitar els objectius sindicals en aquest procés de negociació:

• Avançar objectivament en la igualtat efectiva al sector del metall.
  • Fiançar la disputa d’espais de gestió del treball.
  • Condicions de treball i intervenció com a garant del poder adquisitiu.
  • Continuar lluitant contra la precarietat laboral.
  • Donar eines a la classe treballadora per a una transició justa en el canvi de model productiu i energètic.

Un a un vam anar explicant els blocs en els quals volem abordar la negociació i amb quins criteris creiem que s’han de desenvolupar. En acabar la presentació sindical de la nostra plataforma reivindicativa, la patronal UPM va prendre la paraula i, en la seva línia habitual, va començar a respondre directament, no sobre els continguts de la plataforma, sinó sobre els objectius sindicals per deixar clar que no els comparteixen, en especial aquells que suposen més drets de participació o els que tenen cost econòmic.

Companyes i companys, se’ns gira feina. En la situació socioeconòmica actual, plena de canvis en el món de la indústria i del treball en general, amb les incerteses que tots veiem, tenim una patronal que prefereix posicionar-se en el NO més absolut. La formació necessària per transitar cap a un model productiu més sostenible o l’afinaçament d’eines com el conveni col·lectiu per garantir aquesta transició justa no estan presents en la seva estratègia.

Tocarà obligar aquesta patronal a que assumeixi la seva responsabilitat. Haurem de fer pedagogia a la UPM per la força i ensenyar-los que volem un conveni que asseguri el futur industrial de Barcelona i que serveixi per recuperar espais d’avantguarda social vinculats a l’ocupació de qualitat dels sectors industrials que representem.

Ara toca empènyer per tenir un conveni just!