COMUNICAT 4: Conveni del metall de Tarragona

El dia 7 de juliol de 2022 s’ha celebrat la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni col·lectiu siderometal·lúrgic de la província de Tarragona. A l’inici de la reunió, la representació sindical hem manifestat a la patronal:

• Que la plataforma presentada per la patronal és regressiva, pretén retallar drets i fer més pobres als treballadors i treballadores del metall de Tarragona.
  • Que així li hem fet saber, tant la representació sindical en l’última reunió, quan ens la va presentar, com les treballadores i treballadors del metall que ens hem manifestat davant la porta de la patronal el dia 6 de juliol.
  • Que aquesta plataforma ens aboca al conflicte i que per poder continuar amb la negociació del conveni amb normalitat, la patronal ha de retirar la seva plataforma.

La resposta de la patronal ha estat que traslladarien aquesta proposta als seus associats i la valoraran seriosament, donant-nos resposta en la pròxima reunió. Davant d’aquest compromís i en espera de la resposta de la patronal, s’ha decidit continuar amb el que estava inicialment previst i fer l’exposició del Bloc 1 de la nostra plataforma sindical, en la qual es tracten els temes d’igualtat retributiva, treball a distància, desconnexió digital i registre de jornada.

Totes dues parts ens hem emplaçat per reunir-nos el pròxim 28 de juliol, quan ens hauran de donar respostes. La resposta de la patronal marcarà el desenvolupament de la negociació en un sentit o altre.

Queda clar que l’èxit de la concentració del dia 6 de juliol s’ha fet notar, per la qual cosa us agraïm la vostra participació i us convidem a continuar donant-nos suport al llarg de les negociacions. La nostra força a la taula per aconseguir un conveni just és la que transmeten els treballadors i treballadores.

#MetallEnLluita