CCOO tanca un acord amb Louis Vuitton que permetrà actualitzar les categories professionals

Amb aquest acord es dona resposta a una reivindicació històrica a l’empresa perquè es reconegui la feina real de la plantilla

Aquest matí, CCOO d’Indústria de Catalunya i les seccions sindicals de CCOO de Louis Vuitton hem tancat un preacord amb la direcció de l’empresa que permetrà donar resposta a una reivindicació històrica perquè es reconegui la feina real que fan les persones que treballen a l’empresa amb la categoria professional i el salari que corresponen a l’activitat que estan desenvolupant. CCOO recorda que prop del 90 % de la plantilla de Louis Vuitton té una categoria professional que no es correspon amb la feina real que fan, i amb aquest acord podran pujar de categoria i adequar els seus salaris.

El preacord signat avui estableix la creació d’una comissió intercentres de classificació professional, en la qual estiguin representats tots els centres de treball, per facilitar que s’apliquin els mateixos criteris de classificació professional a totes les plantes, i que les noves categories professionals es cobrin amb caràcter retroactiu des d’aquest mes. També s’ha pactat la revaloració dels salaris de Louis Vuitton.

CCOO d’Indústria vetllarà pel correcte desenvolupament de l’acord per garantir els interessos de les treballadores afectades.

Aquest acord no hauria estat possible sense el suport de la plantilla de Vuitton i obre una porta per desencallar les negociacions obertes en el marc del conveni de la marroquineria de Catalunya per acordar una nova classificació professional moderna, adequada a la realitat del sector.