CCOO reclama al Govern espanyol un pacte d’Estat per la Indústria

El 17 de maig es farà una gran assemblea a Barcelona per explicar la importància d’aquest pacte per al futur de la indústria al nostre país

Les federacions estatals de CCOO d’Indústria i UGT-FICA han engegat una campanya de mobilització per exigir al Govern espanyol un pacte d’Estat per la indústria, elaborat i governat des de la concertació social. Només així es pot garantir que la transformació que s’està produint als sectors industrials es faci d’una manera justa per a les persones que hi treballen. També  reclamen una llei d’indústria moderna per donar resposta a les necessitats actuals del sector.

Aquesta campanya arrenca amb un seguit d’actes i assemblees a les diferents comunitats autònomes per explicar la importància d’aquest pla en un moment que la indústria necessita mesures urgents i per què s’ha de fer amb la participació de CCOO. A Catalunya, CCOO d’Indústria ha convocat una assemblea general a Barcelona, el proper 17 de maig, que es farà davant de la Delegació del Govern a Catalunya (carrer de Mallorca, 278) en la qual s’explicaran les demandes i els objectius del sindicat per garantir el futur de la indústria, amb una ocupació estable i de qualitat. En aquesta assemblea intervindran Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, i José Antonio Hernández i Garbiñe Espejo, secretaris generals de CCOO d’Indústria de Catalunya i de l’Estat, respectivament.

La Federació estatal d’Indústria de CCOO és conscient que un pla com aquest requereix un molt treball previ i és imprescindible que es faci des de la concertació social. Per això, en paral·lel a aquestes assemblees, es faran contactes amb les diferents forces polítiques perquè aquest pacte tingui el màxim consens possible de l’arc parlamentari. A banda, reiterem la necessitat que tots els nivells de l’Administració s’impliquin en el futur del sector, i demanem un impuls definitiu i real al Pacte Nacional per a la Indústria que s’està treballant conjuntament amb la Generalitat.

La campanya culminarà amb una gran manifestació a Madrid el proper 21 de juny, en la qual s’espera reunir milers de treballadors i treballadores de la indústria del conjunt de l’Estat amb el lema “Pacto de Estado por la Industria, YA! Construir futuro, hacer país”.