CCOO lamentem la pèrdua de la nostra companya Teresa Feliu, sindicalista històrica del metall a Tarragona

CCOO lamentem profundament la pèrdua de la nostra companya Teresa Feliu Baquedano, que ens va deixar ahir al matí. Una gran persona, compromesa i lluitadora incansable pels drets de les persones treballadores i per a l’emancipació de les dones. Volem transmetre el nostre sincer condol i tot l’escalf a la seva família, amistats i companyes i companys del sindicat.

Va néixer a la Selva del Camp fa setanta-cinc anys. Va treballar a l’antiga MAI (ara Lear), de Valls, on va iniciar la seva activitat sindical, primer a través del sindicat vertical, del qual va ser presidenta comarcal del metall. L’any 1973 va ser detinguda, torturada i empresonada pel règim franquista. Quan va sortir de la presó, l’empresa la va acomiadar, però gràcies a la lluita de les seves companyes i companys va ser readmesa una altra vegada. Va ser delegada de CCOO i membre del Comitè d’Empresa de MAI durant molts anys i va formar part del Comitè d’Empresa Europeu de Lear.

També va formar part de l’Executiva del Sindicat del Metall de Tarragona, on va tenir diverses responsabilitats. Des de la seva jubilació va ser secretària general de la Federació de Pensionistes i Jubilats de CCOO de Tarragona i membre de l’Executiva de la federació de Catalunya. Actualment, era membre de la Comissió Executiva de CCOO de Tarragona i dels consells de CCOO de Catalunya i de Tarragona.

L’any 2010 va rebre la Medalla al Treball President Macià per la seva tasca en defensa dels drets de les persones treballadores.