CCOO i UGT assoleixen un principi d’acord sobre el 20è conveni col·lectiu de SEAT

CCOO valora positivament el preacord, ja que recull àmpliament els objectius que s’havien marcat en aquesta negociació.

Avui divendres, 17 de juny, en la tretzena reunió de la comissió negociadora, CCOO i UGT han assolit un principi d’acord del 20è conveni col·lectiu de SEAT amb la direcció de l’empresa. Un preacord que recull de manera àmplia els objectius establerts en la plataforma conjunta de CCOO i UGT, i que se sotmetrà a un referèndum vinculant entre l’afiliació dels dos sindicats el proper 29 de juny. Aquest principi d’acord arriba després del punt d’inflexió en la negociació que van suposar les assemblees conjuntes amb aturades de quaranta minuts del passat 9 de juny, en les quals es va advertir l’empresa que s’esgotava el termini per arribar a un acord abans de l’estiu.

El preacord assolit recull l’objectiu de Pla de futur, que estableix les bases per desenvolupar un pla industrial que ha de garantir l’ocupació i la viabilitat dels cinc centres de treball de SEAT, mitjançant l’adjudicació de sis peces addicionals a SEAT Componentes, el projecte d’economia circular (segona vida dels vehicles i de les bateries) per al centre de SEAT de la Zona Franca i el compromís de la direcció de SEAT d’apostar per l’assignació d’una segona plataforma elèctrica per a la fàbrica de Martorell.

Amb aquest pla de futur s’avança en l’objectiu d’abordar el procés de transformació cap a una mobilitat sostenible sense mesures traumàtiques, amb una aposta per una transició justa i inclusiva, i abordant la reestructuració de la plantilla  mitjançant un pla de suspensió voluntari per a persones més grans de 61 anys, entre altres mesures.

D’altra banda, el preacord incorpora els objectius econòmics de la plataforma conjunta: estableix una clàusula de revisió vinculada a la inflació amb caràcter retroactiu, fixant un increment en taules del 6,5 %, i recull els endarreriments corresponents a la signatura de l’acord definitiu. També millora la classificació professional, amb diferents mesures, es treuen els topalls als triennis, s’amplia la paga de beneficis i es preveu una paga en el moment de la signatura del conveni.

Amb aquest principi d’acord es redueix la jornada del col·lectiu vinculat a producció per primer cop en els últims 16 anys (quedarà en 212 dies/any), es manté la del col·lectiu no vinculat a producció i es milloren els mecanismes de flexibilitat, prioritzant i garantint el descans i la seva realització amb plantilla fixa, evitant així part de l’excedent que ha situat l’empresa.

Aquest preacord també incorpora millores socials, com l’aportació al fons social, la creació del Pla de diversitat de persones LGTBI+ o els lísings desvinculats.

Totes aquestes propostes s’explicaran amb detall a l’assemblea per a l’afiliació de CCOO de SEAT que es farà aquest dissabte, en la qual també es rendirà compte de la feina realitzada en tot el procés de negociació.