CCOO d’Indústria exigeix a ICL Iberia que implementi les mesures i faci les inversions necessàries per garantir la seguretat de les persones que treballen a la mina

CCOO d’Indústria de Catalunya s’ha reunit aquest matí amb els delegats de CCOO d’ICL Iberia i de la subcontracta Montajes Rus, que també treballa dins les mines d’Iberpotash, per analitzar la situació de la seguretat a les mines de potassa, arran de l’accident mortal que va tenir lloc el passat 9 de març.

CCOO entén que cap accident és inevitable i que cal exigir a la direcció de l’empresa la implementació de més mesures de seguretat que les que ja s’estan aplicant ara mateix. ICL Iberia és l’última i única responsable de la falta de mesures de seguretat a les instal·lacions de la mina per no haver invertit tot el que caldria en un sector com és la mineria per garantir la seguretat de les persones que hi treballen. És cert que l’empresa ha fet inversions, però aquestes no són suficients, com ho demostra el fet que ens els darrers anys s’han produït diferents accidents mortals a la mina.

CCOO d’Indústria aposta per una activitat minera sostenible amb el medi ambient i segura. En aquests moments, el sindicat segueix pendent del resultat de les investigacions de l’accident, per veure en quina línia cal avançar.