CCOO convocarà vaga al sector de majoristes de fruites i verdures de Barcelona els dies 5 i 7 de desembre

CCOO no ha signat el preacord del conveni, ja que no garanteix el poder adquisitiu i empitjora les condicions laborals al sector

CCOO d’Indústria de Catalunya no ha signat el preacord sobre el Conveni de majoristes de fruites i verdures de la província de Barcelona, assolit ahir la patronal del sector i UGT en solitari, ja que considera que no garanteix el poder adquisitiu i empitjora les condicions de les persones que treballen al sector. CCOO també denuncia que aquest principi d’acord no té garanties estatutàries, perquè no té el suport de la majoria de la part social que forma part de la mesa de negociació del conveni, que en aquest cas és CCOO.

Davant d’aquesta situació, CCOO d’Indústria convocarà vaga al sector de majoristes de fruites i verdures de la província de Barcelona per als dies 5 i 7 de desembre, tal com va avalar l’assemblea de treballadors i treballadores del sector celebrada aquest dilluns a Mercabarna, en què les persones assistents van acceptar la decisió d’anar a la vaga si la patronal no canviava els seus plantejaments.

El preacord signat en solitari per UGT només preveu una vigència d’un any i no assegura que les persones que treballen al sector no perdin poder adquisitiu, ja que no incorpora clàusula de revisió salarial i no s’ha eliminat la compensació ni absorció dels increments. Tampoc s’ha aconseguit una reducció de la jornada laboral, com proposava la plataforma sindical, i s’incorporen algunes mesures que empitjoren les condicions actuals, com l’ampliació del període de prova per a les noves contractacions, a 60 i 90 dies, en funció de la categoria professional. CCOO considera que aquests termes no són acceptables i insta la patronal i UGT a fer marxa enrere i tornar a asseure’s a negociar un conveni amb unes condicions dignes per a les persones que treballen al sector.