Assolit un principi d’acord en el Conveni de les indústries de l’oli de Barcelona

CCOO d’Indústria, UGT-FICA i la patronal del sector han arribat avui a un principi d’acord sobre el Conveni de les indústries de l’oli i derivats de la província de Barcelona. CCOO d’Indústria fa una valoració molt positiva de l’acord assolit ja que es garanteix totalment el poder adquisitiu de les persones que treballen al sector, a més d’assolir els principals objectius que reivindicaven els sindicats.

Les parts han pactat una vigència de 3 anys (2022-2024) i han acordat uns increments salarials d’un 3,5 % per a aquest any, un 3,5 % per al 2023 i un 2 % per al 2024. També s’estableix  una clàusula de revisió per a l’any 2022 i 2023 del 50 % de la diferència entre l’IPC real i els increments acordats per a cada un d’aquests anys, amb caràcter retroactiu. Per al 2024 hi ha una clàusula de revisió tècnica de la diferència entre l’IPC real i l’increment acordat  més el 50 % dels anys 2022 i 2023 pendent d’actualitzar. D’aquesta manera es garanteix el 100 % del poder adquisitiu de les persones que treballen al sector durant la vigència del conveni.

Un altre aspecte destacat del preacord és la reducció de 8 hores de la jornada laboral a partir de 2025.