La pressió sindical permet un acord per a la plantilla d’Acciona amb absoluta seguretat jurídica i basat en l’ocupació

Les federacions d’Indústria de CCOO i CGT van desbloquejar aquest cap de setmana el conflicte d’Acciona amb una negociació basada en l’ocupació. Concretament, es va aconseguir que la multinacional acceptés la recol·locació d’un mínim d’entre 80 i 100 persones treballadores del Grup Acciona en un any, així com una quantitat lineal de 2.200 euros per a aquelles persones que, tot optant per aquesta recol·locació, no mantinguin l’ocupació per causes alienes a elles. També es va pactar la contractació d’una empresa d’outplacement per qui opti per desvincular-se de la borsa d’ocupació.

Aquest pacte tancat amb la multinacional va ser utilitzat per UGT i pel Col·lectiu Ronda per descavalcar de l’acord  CCOO i CGT, signant-lo a la baixa amb l’empresa i sense cap mena de garantia. En la mateixa línia del seu fallit acord transaccional o la seva denúncia de cessió il·legal o en el seu missatge compartit de “ens sumem als diners perquè és impossible aconseguir ocupació”. Aquesta ha estat la seva gran aportació a la resolució del conflicte: una forma fallida del seu sindicalisme de classe.

Aquest matí, abans del judici previst al Tribunal Superior de Justícia, CCOO i CGT han arrencat a Nissan i Acciona un acord en base a l’ocupació que havíem assolit aquest cap de setmana. I ha estat possible gràcies a la valentia de la nostra secció sindical i gràcies al manteniment dels valors del sindicalisme de classe, que demana ocupació tant a Nissan com a Acciona, en els seus conflictes respectius. Treball per a Nissan i diners per a la resta és com alguns defensen la classe treballadora, però no és el cas de CCOO.

Avui hem ensenyat a totes les empreses que CCOO no ven els seus valors depenent de la mida que té l’empresa ni d’on venen els seus afiliats.