CCOO valora positivament l’acord assolit a Robert Bosch Castellet

L’acord garanteix la continuïtat de l’activitat fins al 30 de novembre del 2021 i la constitució d’una comissió de reindustrialització

La representació dels treballadors i treballadores i la direcció de Robert Bosch van arribar ahir a un principi d’acord sobre l’ERO presentat per l’empresa per tancar la planta de Castellet. Un acord que CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament, ja que s’han guanyat uns mesos de marge per trobar una alternativa industrial que permeti garantir la màxima ocupació possible i s’han aconseguit unes bones condicions de sortida per a la plantilla. Durant el dia d’avui s’estan fent assemblees per informar les treballadores i treballadors de Robert Bosch del principi d’acord per a la seva ratificació.

Entre els aspectes més rellevants de l’acord cal destacar que es garanteix el manteniment de l’activitat a la planta de Castellet fins al 30 de novembre de 2021 i la direcció de Robert Bosch es compromet a no realitzar acomiadaments traumàtics fins que no finalitzi aquest període. L’acord també preveu la constitució d’una comissió de reindustrialització, formada per la direcció de l’empresa, la representació de la plantilla i l’Administració, que haurà de gestionar els possibles inversors per donar una alternativa industrial a les instal·lacions que permeti minimitzar l’impacte en l’ocupació.

En matèria econòmica s’han acordat les indemnitzacions següents:

– Per a les treballadores i treballadors menors de 50 anys: 50 dies per any, sense límit d’anualitats, més 1.400 € lineals per any d’antiguitat, amb un mínim de 25.000 € per a les persones amb més de 3 anys d’antiguitat i un mínim de 10.000 € per a les que tenen menys de 3 anys d’antiguitat.
– Per a les treballadores i treballadors d’entre 51 i 54 anys: 50 dies per any, sense límit d’anualitats, més 2.200 € lineals per any d’antiguitat, a més d’un conveni especial amb la Seguretat Social fins que compleixin els 63 anys.

En el cas de les persones que tinguin a partir de 55 anys en el moment de sortida, l’empresa els pagarà un complement fins al 71 % del salari brut anual fins als 63 anys, que es revalorarà anualment amb un 1 %, a més del conveni especial amb la Seguretat Social fins a la mateixa edat.

Aquest acord no hauria estat possible sense l’esforç i la pressió de la lluita de les treballadores i treballadors de Robert Bosch Castellet.

Comunicat del comitè d’empresa