Cinquena mobilització en dues setmanes de la plantilla de Nissan per la continuïtat de les plantes catalanes

Una gran multitud de treballadors i treballadores de Nissan es van concentrar ahir prop de la plaça Espanya de Barcelona per exigir un futur industrial

Els carrers de Barcelona es van tornar a omplir ahir de treballadores i treballadors de Nissan i les seves empreses auxiliars per reivindicar el futur de les plantes de Nissan a Catalunya i els seus llocs de treball en una nova i multitudinària mobilització convocada pels comitès d’empresa.

En aquesta ocasió, a partir de les 18.30 h, les treballadores i treballadors van començar a congregar-se a l’avinguda Reina Maria Cristina, prop de la plaça Espanya, per enviar un missatge clar i contundent a les direccions de Nissan i de Renault perquè apostin per les plantes que Nissan té a Catalunya, que han demostrat sobradament la seva capacitat. En aquest acte hi van assistir les alcaldesses de Barcelona i Montcada i Reixac i l’alcalde de Sant Andreu de la Barca per manifestar el seu suport a les plantilles i defensar el teixit industrial de les seves poblacions.

Com a colofó de l’acte es van llegir dos manifestos, un en japonès, adreçat al president de Nissan, Makoto Uchida, en el qual se li va demanar una reunió per presentar-li un projecte de viabilitat per a les plantes que Nissan té a Catalunya. L’altre en francès, adreçat a la direcció de Renault per recordar-li que tenen poder per revertir la decisió de tancament i exigir-li un futur per a les fàbriques catalanes.

Manifest adreçat al president de Nissan
Manifest adreçat al president de Renault

La d’ahir va ser la cinquena gran mobilització que han protagonitzat les treballadores i treballadors de Nissan en les dues últimes setmanes en defensa dels seus llocs de treball i per la continuïtat de l’activitat industrial. Dimarts van fer una marxa nocturna pels carrers de Barcelona i la setmana passada una marxa lenta de vehicles des cada una de les plantes afectades fins a Barcelona, que es va tancar amb una concentració davant el consolat japonès i el gabinet d’advocats que porta els temes de Nissan. Els dies abans també s’havien concentrat davant un concessionari de Renault a Esplugues de Llobregat i davant els principals concessionaris de Nissan de l’àrea de Barcelona.

Les treballadores i treballadors no abandonaran la seva lluita fins que es trobi una solució que eviti el tancament de les plantes de Nissan a Catalunya, i CCOO estarem al seu costat en aquesta lluita.