Una desena de federacions sindicals europees de la indústria se sumen a la lluita dels companys i companyes de Nissan

Deu federacions sindicals europees de la indústria, entre les quals es troben la FIOM-CGIL italiana, FIEQUIMETAL de Portugal, el sindicat grec POEM, el francès FTM-CGT i el britànic UNITE, fan seva la lluita que els treballadors i les treballadores de Nissan Barcelona han emprès per garantir el seu futur.

En assabentar-se de la intenció de la multinacional de tancar la planta, van redactar un manifest de suport en què asseguren que, si el tancament es confirma, la firma japonesa deixaria “un bon nombre de treballadors al marge” i “moltes famílies “a la misèria”. Estaran atents, diuen, perquè la COVID-19 no es converteixi en el “pretext perfecte”.

El sindicalisme europeu entén les raons de la seva lluita. “Des de fa diversos anys”, assenyalen en l’escrit, el grup automobilístic ha comès “errors estratègics” que van provocar una “important” disminució de la producció.

Explica també que la patronal europea de l’auto prepara “noves receptes ultraliberals per al sector”, que els contactes de coordinació sindical “s’han intensificat” i que la resposta ja “s’està organitzant”.