CCOO no ha descansat a la Corporació Alimentària Guissona, on ha treballat per garantir la seguretat i la salut de la plantilla

S’han extremat les mesures d’higiene, s’han reduït els contactes i s’ha reconegut econòmicament l’esforç de la plantilla

Durant la situació d’emergència sanitària, CCOO ha estat al peu del canó a la Corporació Alimentària Guissona, atenent les necessitats de la plantilla als centres productius i vetllant per la seguretat i salut del personal. Com no podia ser d’altra manera, la Corporació Alimentària Guissona no ha deixat de treballar durant l’emergència sanitària per garantir el subministrament a la ciutadania, però la gent de CCOO d’Indústria tenia clar que el primer era garantir la salut de la plantilla i evitar el risc de contagi. La secretària general de la Secció Sindical de CCOO de la Corporació Alimentària Guissona, María García, ho explica en aquest vídeo:

Vídeo de María García

La sindicalista explica que en el moment que es va decretar l’estat d’alarma es va constituir un comitè de fàbrica per atendre les necessitats més urgents. Es va extremar la neteja de les instal·lacions i es van establir torns per evitar l’aglomeració de personal. La gent es va incorporar als seus llocs de treball i al menjador de manera esglaonada per reduir al màxim possible el contacte entre persones.

Durant les primeres setmanes de confinament es va disparar la demanda i la producció, per la qual cosa la direcció va pagar una prima de 200 € a tots els treballadors i treballadores de la corporació. Quan l’empresa va reclamar a la plantilla que treballés en festius, CCOO va aconseguir que, en aquests casos, els abonés tres euros més per hora treballada que l’empresa pagarà mentre duri l’estat d’alarma.